eur:
391.07
usd:
366.54
bux:
68142.02
2024. május 1. szerda Fülöp, Jakab
Nyitókép: PIxabay

Ezért nem lehet spórolni a vasúti biztosítórendszeren

Az automata biztosítórendszer állította meg szombaton azt a tehervonatot, amelyik a tilos jelzés ellenére Nagytétény állomásnál ráhajtott arra a sínre, amin épp egy InterCity érkezett szemben.

A biztonsági berendezés állított meg egy szabálytalan tehervonatot szombaton, miután az keresztülhajtott egy váltón, megrongálva azt, majd áttért arra a sínpárra, ahol a Balaton irányából érkezett a Tópart InterCity Nagykanizsáról. A tehervonat szabálytalanul, a tiltó jelzés ellenére ment az állomás felé – hangzott el az RTL Híradójában.

Váczi Viktor, a MÁV sajtóügyeletese a csatornának elmondta, hogy a berendezés azt érzékelte, hogy az IC vágányútjában egy másik haladó jármű került, ezért a rendszer a tehervonat fékeit blokkolta, az utasokat szállító vonat előtt pedig tilosra váltott a jelzőlámpa.

Amikor megálltak egymással szemben, már csak 400 méter volt a két vonat között.

Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke szerinte a fenti eset jogilag akkor is balesetnek számít, ha nem ütköztek össze a vonatok, amit a közlekedésbiztonsági szervezetnek kell kivizsgálnia.

Az egyelőre nem világos, hogy miért hagyta figyelmen kívül a mozdonyvezető a tilos jelzést, és hajtott egyenesen az állomás felé, keresztül a váltón, ami nem neki volt beállítva, így azt azonnal el is törte – hangzik el a híradásban.

A VEKE elnöke szavai alapján évente néhány alkalommal ilyen előfordul, éppen ezért nem lehet megspórolni a biztonsági berendezéseket.

„Ezek nélkül a vasút nem tudna üzemelni”

– fogalmazott.

Az utasokért vasárnap délután egy másik vonat érkezett, amire a katasztrófavédelem segítségével szálltak át. A MÁV szerint biztonságban voltak az utazók.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×