Legalább 60 kilométerenként kell telepíteni olyan áramkutakat az európai országokat összekötő, úgynevezett TEN-T törzshálózat mentén, amelyek kimenő teljesítménye 2026-ra eléri a 400 kilowattot, 2028-ra pedig a 600 kilowattot, vagyis gyorstöltőkről van szó – írja a Totalcar.
Emellett a buszok és teherautók számára 2028-ig az EU főbb útjainak legalább a felén 120 kilométerenként kell 1400-2800 kilowattos töltőket létesíteni – erről döntött a napokban az Európai Parlament. Az új szabályozás azt is előírja, hogy a tagállamoknak 2031-re a TEN-T törzshálózat mentén 200 kilométerenként kell lennie hidrogénkutaknak is.
Biztosítani kell, hogy minden töltőponton eseti alapon feltölthessék járműveket a sofőrök és bankkártyával vagy érintésmentes eszközökkel fizethessenek, anélkül, hogy szerződést kellene kötniük az adott kutat működtető szolgáltatóval. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy akárki tankolhat majd áramot vagy hidrogént, külön előfizetés nélkül. Az üzemanyagok árát pedig fel kell tüntetni kilowattórára, kilogrammra, percre vagy munkamenetre vetítve.
A gyorstöltők telepítéséről szóló szabályozás hozzájárulhat a villanyautók elterjedéséhez, így ugyanis sokkal több áramkút lesz elérhető, vannak ugyanis a magas árak mellett a töltőhálózat hiányosságai miatt nem vásárolnak maguknak elektromos autót.