A SimplePay fizetési szolgáltatás átmenetileg nem volt elérhető csütörtökön a reggel órákban, ezért a MÁV App-on és az Elvirán nem lehetett jegyet vásárolni. Ehelyett csak a pénztárakban, a vonatok fedélzetén és a jegykiadó automatáknál lehetett jegyet szerezni – írja a mávcsoport.hu.
"A fizetési rendszer lassulásakor előfordulhat, hogy a szokottnál tovább, akár 20-30 percig is eltarthat, amíg jegyét el tudjuk Önhöz juttatni. Utazás csak érvényes jegy birtokában lehetséges, ezért kérjük, utazás előtt ellenőrizze az új Elvirában vagy a MÁV applikációban, hogy jegyét megkapta-e. Ha nem regisztrált felhasználóként vásárolt, kérjük, utazás előtt ellenőrizze bejövő leveleit és a Levélszemét mappát is" – figyelmeztettek a szolgáltató átmeneti leállása előtt.
Ha az érintett időszak alatt fizetési folyamat félbeszakadt, azonban nem kapta meg a jegyét,
a levont összeget 24 óra elteltével visszatérítik a fizetéshez használt bankszámlára.
Mint írták, ha ez nem történik meg, az informacio@mav-start.hu címen lehet jelezni. A probléma sikeres kivizsgálásához meg kell adni:
- az email címet, amivel az alkalmazásba regisztráltak, vagy amit vendégvásárlóként értesítési címnek megadtak,
- a sikertelen vásárlás időpontját,
- a vásárlás banki tranzakciójának adatait, ha ez rendelkezésre áll.
A Mávinform oldalán reggel kilenc óra előtt értesítettek, hogy a SimplePay online fizetési szolgáltatás ismét elérhető, a külső fél a hibát elhárította. A MÁV App-on és az Elvirán ismét zavartalanul lehet jegyet vásárolni.
A SimplePay-t a MÁV mellett számos más szolgáltató használja, így több fizetés is akadozhatott reggel.