eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Auto mechanic working on car engine in mechanics garage. Repair service. authentic close-up shot
Nyitókép: audioundwerbung/Getty Images

Körülnéztek a szervizekben, nem örülhetnek a magyar autósok

Egyre többen fordulnak az engedély nélkül, illegálisan működő szervizekhez, az autosok a kevésbé biztonságos, de olcsóbb megoldást választják a legális szervizek helyett – derül ki egy friss felmérésből.

Az Autós Nagykoalíció felmérést végzett a magyarországi független autószervizek körében, és kiderült, hogy a válaszadók legnagyobb része a munkaerő hiányát jelölte meg, mint a szervizt érintő leginkább jelentős probléma – írja az autoszektor.hu.

A szervizek számára jelentős probléma az emelkedő rezsi- és bérköltségek kitermelése is, ezzel összefüggésben sokan elsősorban a változó technológiákkal való lépéstartást jelölték meg fő problémának. Emellett gyakori probléma, hogy az engedély nélkül, illegálisan működő szervizek áraival nem tudnak versenyezni és az ügyfelek a kevésbé biztonságos, de olcsóbb megoldást választják a legális szervizek helyett.

A felmérés kitöltőinek 39 százaléka fordított már forrásokat arra, hogy elektromos autókat is tudjon javítani. A többiek fele nem is tervezi, hogy elektromos autókkal foglalkozzon a közeljövőben, ennek pedig egyik oka, hogy az elektromos autók többsége aránylag új, néhány éves autó, amelyek a legtöbb esetben még rendelkeznek gyári garanciával, ezért tulajdonosaik inkább márkaszervizbe viszik azokat, ha szükséges. Szintén fontos szempont, hogy az elektromos autók fenntartása jelentősen egyszerűbb, mint a hagyományos, belső égésű motorral szerelt autóké. A mozgó alkatrészek száma sokkal alacsonyabb, nincs szükség olajcserére és egyéb általános karbantartási munkákra, ez pedig jelentős bevételi forrás a szervizeknek, így enélkül nem feltétlenül éri meg felkészülni az egyelőre eleve alacsony számú ügyfél kiszolgálására.

A válaszadók átlagosan az általuk elért profit 3,1 százalékát fordították az alkalmazottak képzésére. A válaszadók jelentős része egyáltalán nem költ oktatásra, a leggyakoribb válasz pedig az egy és két százalék közötti oktatásra fordított összeg volt.

A felmérés válaszadóinak többsége leginkább 4 évnél idősebb autókat javít, a leggyakoribb a 7 és 15 év közötti autók, de a 4-7 év közötti és a 15 évnél idősebb autók is jelentős részt tesznek ki. A feketén működő szervizek minden bizonnyal a 15 évnél idősebb autók tulajdonosainak körében igazán népszerűek, ugyanis a magyar autópark alapján ezeknek az autóknak nagyobb szeletet kellene kihasítaniuk a tortából.

A válaszadók legnagyobb arányban dízelmotorral működő autókat javítanak, de szintén jelentős mennyiséget tesznek ki a benzines autók. Az alternatív meghajtású autók közül a full-hibrid modellek fordulnak meg leggyakrabban a felmérésben résztvevő független autószervizeknél, de ezek is csak négy százalékot adnak.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×