Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Pixabay.com

Közel másfél kilométeres átcsúszópálya épülhet Buda felett

Az ország leghosszabb, 1410 méter hosszú zipline, azaz átcsúszó pályáját építenének Budapesten, a János-hegy térségében.

A Natura 2000-es területre tervezett fejlesztés környezetvédelmi hatósági eljárását a napokban tűzte ki a Pest Vármegyei Kormányhivatal – szúrta ki a Pénzcentrum. A dokumentum szerint az átcsúszó (zipline) pályát a ZipLine BDP Kft. építené meg a XII. kerületben található János-hegy, Hunyad-orom és Zugliget térségében.

A rövid ismertető szerint a pálya indító állomása a Libegő felső állomása és a János-hegyi Erzsébet-kilátó közötti gyalogos ösvény mellett lenne. A drótpálya földfelszín feletti legnagyobb magasságát a Zugligeti Niche kemping fölött érné el (68,37 méter), és a Libegő nyomvonalát a felszíntől számított 25,38 méter magasságban keresztezné. A pálya a Zugligeti út légterét (a Libegő alsó állomása mellett) mintegy 42,48 méter magasságban szelné át – áll a közleményben, ami szerint a tervezett beruházással érintett teljes igénybevételi területnagyság 15 113 négyzetméter lenne.

A Magyar Kétfarkú Kutya Párt, a XII. kerületi Facebook-csoportjukban megjelent posztban „ijesztő tervnek” titulálta a beruházást. A poszt alatti kommentek alapján sokan attól tartanak, hogy a fejlesztés erődirtással jár majd. A gazdasági portál megjegyzi, arról nem találni egyelőre információkat, hogy a zipline egy nyiladékban futna – ami irtással járhatna –, vagy végig a fák felett. (Természetesen akadnak támogató hozzászólások is.)

Rekorder lenne, de csak idehaza

Európai viszonylatban nem nevezhető komoly beruházásnak a János-hegy térségébe tervezett átcsúszó pálya, az viszont kétségtelen, hogy Magyarországon ez lenne az egyik leghosszabb. A Zempléni Kalandparkban például egy 1030 méteren, a bakonyi Sobri Jóska Élményparkban szintén kb 1 kilométeren lehet lecsúszni, de nemrég jelentették be, hogy a tatai Kálvária-dombnál is terveznek ilyen fejlesztést, ráadásul uniós támogatásból.

Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×