eur:
392.38
usd:
373.07
bux:
55831.43
2023. szeptember 27. szerda Adalbert
Nyitókép: Police.hu

Mit tegyünk, ha porviharba hajtunk – tanácsot ad a vezetéstechnikai szakértő

Székely Gyula néhány órával a szombati tömegbaleset előtt az M1-es érintett útszakaszán járt, a látási viszonyok már akkor sem voltak ideálisak, de mint mondta, csak kevesen lassítottak.

Székely Gyula szerint az emberek nem vették komolyan sem az erős oldalszelet, sem azt, hogy porvihar esetén, amikor a látótávolság csökken, nem mérlegelés kérdése, hanem kötelező csökkenteni a sebességet. 130-as tempónál 36 métert tesz meg egy autó másodpercenként, és mivel 4-5 másodpercbe is beletelhet a teljes megállás, a szinte vakon közlekedőnek esélye sem volt a kitérésre, miután az első csattanás megtörtént, majd három-négy autó teljesen eltorlaszolta az utat – tette hozzá, újfent hangsúlyozva: nulla esélye volt annak, aki nem lassított már a porfelhőbe érkezés előtt 50-60 km/órára.

A vezetéstechnikai szakértő arra is felhívta a figyelmet, hogy porvihar esetén az út tapadása hasonló, mintha azt homokkal szórnák fel, ahol még vészfékasszisztens rendszerrel sem lehet csak úgy megállni. „Kérdezem én, ki vezetett már homokviharban? Szerintem nagyon kevesen. Sajnos ez csak idő kérdése volt” – fogalmazott Székely Gulya, hozzátéve: a hasonló helyzetek elkerülése végett régebben voltak tréningek, hogy legalább annyi defenzivitás meglegyen az emberben, hogy visszavesz a sebességből a saját és a többi közlekedő biztonsága érdekében.

Kiemelte azt is, hogy a látótávolság drasztikus romlása esetén

tilos és életveszélyes lehúzódni és megállni a leállósávban,

helyette csökkenteni kell a tempót és a láthatóság érdekében égetni kell minden fényszórót. „Nem eretnek” fölkapcsolni a ködlámpát, akár a hátsó zárófényt, de tilos leparkolni, kiszállni az autóból – foglalta össze.

Arra a kérdésre, hogy csökkentette volna a szombati tragédia mértékét, ha van telepített erdősáv az autópálya mellett, a vezetéstechnikai szakértő azt válaszolta, hogy a jelen körülmények között semmit, mert minden irányból hordta a szél a homokot, nagyon hosszan. „Ez ellen nem lehet mechanikailag védekezni” – fogalmazott Székely Gyula, aki szerint az útkezelőnek inkább egy 70-es sebességtiltást kellett volna kitenni az érintett szakaszon átmenetileg.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szlávik János: már nem is a koronavírus a legnagyobb probléma, hanem a hosszú Covid
Aréna - nagyinterjú

Szlávik János: már nem is a koronavírus a legnagyobb probléma, hanem a hosszú Covid

Vírusok, baktériumok, paraziták: a Covid aktuális helyzetéről, az Erisről, az őszi kilátásokról beszélt a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője az InfoRádióban. Azt is elmondta, kiknek javasolja újabb védőoltás felvételét, s hogy várhatók-e újabb járványok. Bónusz: miért ne fürödjünk trópusi folyókban?
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2023.09.27. szerda, 18:00
Vágujhelyi Ferenc
a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnöke
Visszatérhettek a Wagner-zsoldosok a frontra, egyre több a kérdőjel a felrobbantott admirális körül – Háborús híreink szerdán

Visszatérhettek a Wagner-zsoldosok a frontra, egyre több a kérdőjel a felrobbantott admirális körül – Háborús híreink szerdán

Dmitrij Peszkov Kreml-szóvivő az Ukrajnába érkezett amerikai Abrams tankokról azt nyilatkozta: „égni fognak”. Oroszország videófelvételt tett közzé Viktor Szokolov tengernagyról, akit Kijev szerint megöltek, mikor a hadiflotta szevasztopoli parancsnokságát rakétatámadás érte. Lezárult a lengyel szakértői vizsgálat a tavaly novemberben az ország területére csapódott, és két ember halálát okozó rakétáról: ukrán légvédelmi rakétáról volt szó, amely irányt tévesztett. Ukrajna nem járult hozzá a nyomozáshoz. Egy ukrán katonai szóvivő szerint mintegy 500 Wagner-zsoldos újra megjelent a kelet-ukrajnai fronton. Bahmut bevétele óta nem harcoltak wagneresek Ukrajnában.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×