eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
Nyitókép: magyarepitok.hu

Hatalmas közlekedési változások jönnek Budán, itt vannak a tervek

Hamarosan elkészülnek a tervek a Szent Gellért tértől a Dombóvári útig kiépülő új villamosvonal-projektben.

Már a tervezési folyamat végéhez közeledik a Főmterv a Szent Gellért tértől a Dombóvári útig kiépülő új villamosvonal projektjében – írja a magyarepitok.hu.

A Főmterv Zrt. készítheti elő a budapesti fonódó villamoshálózat fejlesztésének II. ütemét. A fonódó villamoshálózat kialakítása Buda észak-dél irányú közlekedését fejlesztette jelentős mértékben, 2016-ban adták át. Az újabb ütem Dél-Buda bekötését biztosítja a fonódó hálózatba.

A tervezett vonalhosszabbítás a Szent Gellért tértől indulva a Műegyetem rakpart és a Pázmány Péter sétány felé haladva érinti az egyetemi negyedet és az Infoparkot, majd a Dombóvári útra befordulva belvárosi kapcsolatot biztosít a Kopaszi-gáti közpark és a mellette épülő új, lakó- és irodanegyed számára is.

Az új villamosvonal átszállási lehetőséget ad az 1-es villamosra, továbbá a közeljövőben kiépülő Nádorkert vasúti megállóhelynek köszönhetően a budapesti vasúti hálózatra is. A Szent Gellért téren keresztül pedig kapcsolatot biztosít északra a 19-es, 41-es és 56-os vonalak felé, illetve Pestre a 47-es és 49-es vonalak felé is. A térség így közvetlen közösségi közlekedési kapcsolatot kaphat mind a négy metróvonalhoz.

A Főmterv feladata, hogy a végleges egyesített engedélyezési és kiviteli terveket, valamint a kapcsolódó környezetvédelmi, régészeti, örökségvédelmi és szabályozási munkarészeket egyaránt elkészítse, akárcsak a közbeszerzési kiíráshoz szükséges tenderdokumentációt.

A villamosvonal kialakítása mellett kiemelt figyelmet kap a vonal menti várostervezés és a favédelem, minél nagyobb zöldfelületek és füves vágányzónák kialakításával. A 3 kilométer hosszú vonalon összesen hét akadálymentes villamosmegállópárt és egy végállomási épületet alakítanak majd ki.

Címlapról ajánljuk
Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

2022-ben a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát tette ki, és a kibocsátás mennyisége az elmúlt évtizedekben gyorsabban nőtt, mint a vasúti, közúti vagy hajózási szektoré. A fenntartható repülés azonban még hosszú mérföldekre van - állapítja meg jelentésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány. Az USA inkább ösztönzőkkel, az EU pedig inkább szabályozásokkal próbálja előmozdítani az átállást.

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×