eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Budapest, 2022. január 1. A Népligeti felüljáró az Üllői út és a Könyves Kálmán körút találkozásánál. Sok más budapesti átkelőhöz, hídhoz hasonlóan a Népligeti felüljáró is több éve vár a felújításra. Állapota annyira leromlott, hogy január 1-től a 12 tonnánál nehezebb járművek nem is hajthatnak már fel rá, valamint az eddig itt közlekedő autóbuszok, így a reptéri a Deák Ferenc tér és a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es terminálja között közlekedő 100E jelzésű autóbuszjárat is a Népligeten keresztül halad. A személygépjárművek továbbra is biztonságosan használhatják a közlekedési létesítményt. MTVA/Bizományosi: Róka László
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László

A Népligeti felüljáró elbontása is benne van a kalapban

A budapesti felüljárók és hidak többségét mielőbb fel kellene újítani, de erre a fővárosnak nincs forrása – derül ki az InfoRádió körképéből. A BKK jelezte, az Üllői úti felüljáró az elmúlt években olyan rossz állapotba került, hogy korlátozásokat kellett bevezetni rajta. A Világgazdaság értesülései szerint már felmerül a Népligeti felüljáró teljes elbontásának lehetősége is.

A budapesti felüljárók és hidak többségét évtizedek óta nem újították fel, ezért nagy részükre ráférne a rekonstrukció – mondta Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke. Mint fogalmazott, Budapest csaknem fél évszázada, 1973-ban lett száz éves, rengeteg műtárgy pedig akkoriban készült, amik most mennek tönkre, a mai Fővárosi Önkormányzatnak pedig sem új beruházásra, sem a meglévők karbantartására nincs meg a forrása. A VEKE elnöke hozzátette: Tarlós István időszakában számos felüljáró, köztük a Kerepesi úti vasút feletti hidak, a kőbánya-kispesti nagy felüljáró és a BAH csomóponti felüljáró generálozása kezdődött meg, ugyanakkor már látszódott, hogy ezekre nem fog elégséges pénz jutni, miközben még a 3-as metró is „teljesen letérdelt”, ami aztán a fejlesztési pénzeket teljesen elvitte.

Dorner Lajos kiemelte azt is, többek között az Üllői úti felüljáró megújítása is több milliárd forintos tétel lenne, és erre nyilvánvalóan a Fővárosi Önkormányzatnak momentán nem futja.

A BKK szóvivője a népligeti felüljáróval kapcsolatban úgy fogalmazott: kiemelt közlekedési szerepének ellenére rendkívül rossz állapotban van, és mielőbbi felújításra szorul. A korszerűsítéshez forrásra lenne szükség, ezzel azonban sem a Fővárosi Önkormányzat, sem a BKK nem rendelkezik jelenleg. Ettől függetlenül a BKK és a Budapest Közút mélyebb vizsgálatokat végezhet el az idén a felüljáró állapotával kapcsolatosan, aminek az eredménye meghatározhatja azt, hogy mi lesz az átkerülnek a sorsa rövid-, illetve hosszú távon – tette hozzá Borsi Dávid. A Világgazdaság értesülései szerint

szakmai szinten felmerült a Népligeti felüljáró teljes elbontásának lehetősége.

A kérdésben a lap megkeresésére a Főpolgármesteri Hivatal konkrétan nem reagált, de azt megerősítette, hogy a Budapesten az Üllői út forgalmát a Könyves Kálmán körúton átvezető műtárgyról az állapota miatt részletes vizsgálat készül az idén. Azt is jelezték, hogy a műszaki felmérés sokrétű, így kiterjed arra, hogy a felüljáró milyen mértékben terhelhető, hogy az esetleges felújítása során milyen beavatkozásokat kell elvégezni, illetve, hogy ezek elvégezhetők-e a jövőbeni fennmaradása érdekében.

Mint ismert, a híd állapota miatt a biztonságos használat érdekében

január 1-jétől a 12 tonnánál nehezebb járművek nem hajthatnak át a felüljárón

– ebbe a kategóriába tartoznak az Üllői úton közlekedő csuklós autóbuszok is.

A gazdasági napilap szerint a fenti nyilatkozatból több esetleges forgatókönyv lehetősége is kiolvasható, például az is, hogy korántsem biztos, hogy a januártól bevezetett súlykorlátozás lesz az utolsó az átkelőn. Arra ugyanakkor nem érkezett válasz, hogy vajon a személyautósoknak kell-e számolniuk tilalommal, és ha igen, milyen időtávon belül.

A Világgazdaság szerint, ha a jelenlegi városvezetés végül azt a döntést hozza, hogy felszámolja a Népligeti felüljárót, az számottevően érződni fog a forgalom alakulásában, amely már eleve tűréshatáron mozog – részben más, nem kellően átgondolt közlekedéstechnikai intézkedések eredményeképp – a belvárosban. Erre azonban megoldást jelentene a kormány által favorizált, de a főváros részéről nem támogatott Galvani híd megépülése – jegyzik meg.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Összességében jól sikerült ez a hét a forint számára, stabil volt és az utolsó két nap menetelésének köszönhetően felértékelődéssel zárta a hetet. Az S&P hitelminősítő péntek este megerősítette Magyarország adósbesorolását és a stabil kilátáshoz sem nyúlt, ami szintén kedvező a hazai fizetőeszköz szempontjából, amely a 392-es szinten fejezte be a pénteki kereskedést az euró ellenében. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×