eur:
392.7
usd:
362.79
bux:
72067.38
2024. július 5. péntek Emese, Sarolta
Győrújbarát vasúti átjáró reggeli forgalom
Nyitókép: kisalfold.hu

Kiderült, mi okozza a legtöbb balesetet a vasúti átjárókban

Az idei év első négy hónapjában már 19 baleset történt vasúti átjáróban, néggyel több, mint az előző év azonos időszakában

A vasúti átjárókban történő baleseteket a figyelmetlenség és a KRESZ előírásainak megszegése okozza - közölte a MÁV Zrt. a közlekedési kultúra napján.

A MÁV teljes hálózatán 2008 óta nem volt vasúti hibából bekövetkezett, halálos áldozatot követelő baleset. A közúti közlekedők figyelmetlensége miatt viszont mozdonyvezetők is meghaltak vagy megsérültek az elmúlt években.

A balesetek miatt a vasúttársaságnak jelentős, évente százmilliós nagyságrendű kárral is számolnia kell - írták.

Ismertették:

2020-ban 62 baleset történt a vasúti átjárókban, ebből hat halálos kimenetelű volt,

23 balesetnek sérültje volt, 33 eset pedig anyagi kárral járt.

A járványhelyzet miatt kevesebben közlekedtek a közutakon, továbbá a MÁV és a rendőrség egész évben tartó közös vasúti-közúti közlekedésbiztonsági ellenőrzése is közrejátszott abban, hogy tavaly 13-mal kevesebb vasútiátjárós baleset történt, mint 2019-ben, és ezekben 16-tal kevesebben haltak meg - tették hozzá.

Ugyanakkor

2021 első négy hónapjában már 19 baleset történt vasúti átjáróban, néggyel több, mint az előző év azonos időszakában.

Ebből négy halálos volt, öt esetben történt sérülés, tízben pedig anyagi kár keletkezett.

Azt írták: a legtöbb vasútiátjárós balesetet a gyorshajtás ("még átérek" gondolkodásmód), az agresszív vezetési stílus, a vezetés közbeni telefonálás és a vasúti fényjelző tilos jelzésének figyelmen kívül hagyása okozza.

A záródó sorompórudakat látva a járművezetők megállás helyett sokszor gyorsítanak, néhányan még a lezáródott félsorompót is megkerülik. Gyakori eset, hogy a teherautók, kamionok egymást viszonylag szorosan követve haladnak, és ilyenkor a kamionsor elején lévő járművek áthaladása közben lecsukódó sorompóról a sorban lévők nem, vagy későn vesznek tudomást. A statisztikák szerint évente 800-900 félsorompó rúdját törik le az autósok.

Kiemelt veszélynek vannak kitéve azok a gondatlan kerékpárosok és gyalogosok is, akik körültekintés nélkül haladnak át a kereszteződéseken vagy nem a kijelölt átjárókat használják - hangsúlyozták, megjegyezve: a baleseteket sok esetben mobiltelefon, fülhallgató használata, kapucnis ruházat okozza.

A MÁV felhívta a figyelmet arra is, hogy a vonat féktávolsága több száz méter, így a mozdonyvezetőnek az átjáróban "szinte semmi esélye nincs az ütközés megelőzésére".

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Három pocsék adat is jött a magyar gazdaságból – Mi lesz a GDP-vel?

Három pocsék adat is jött a magyar gazdaságból – Mi lesz a GDP-vel?

Már meghallgatható a Portfolio Checklist pénteki adása. A műsor első részében azt a három fontos makroadatot elemeztük, amelyet ma tett közzé a KSH és amely meghatározhatja a magyar GDP-növekedés ütemét is. Ezek az ipar, a kiskereskedelem és a külkereskedelem. Minderről Madár Istvánt, a Portfolio vezető makroelemzőjét kérdeztük. A második részben arról volt szó, hogy Magyarország történelmi csúcsra emelte nettó áramexportját Ukrajna felé. Hogy mi áll emögött, arról Weinhardt Attilával, a Portfolio energiapiaci elemzőjével beszélgettünk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×