Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Orbán Viktor miniszterelnök beszédet mond a győri Audi-gyárban 2020. június 15-én. Orbán Viktor kormányfő a járműgyár három műszakra átállása alkalmából Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kíséretében látogatást tett a gyárban.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Orbán Viktor: megerősödve fogunk kikerülni a válságból

Erőteljes kormányzati támogatásra van szükség a gazdaság újraindításához - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök a győri Audi-gyárban, ahol hétfőtől a motor- és járműgyártás ismét a megszokott munkarendben folyik.

A koronavírus-járvány gazdasági hatása még az olyan, világszínvonalon kiemelkedő gyárakat is rendkívül érzékenyen érinti, mint az Audi, és az is nyilvánvaló, hogy a gazdaság újraindításához - még a saját lábán megálló Audi-gyár újraindításához is - kell kormányzati segítség. Ennek hiányában ugyanis a gazdaság nem indul újra - fejtette ki a kormányfő, miután a járműgyár három műszakra átállása alkalmából Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kíséretében látogatást tett a gyárban.

A miniszterelnök közölte: a kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy az Audi-gyárban az összes munkás és mérnök megtalálja számítását, a kabinet kész pénzügyi hátteret is biztosítani a gyár teljes kapacitáson való működéséhez.

Jelezte ugyanakkor, a tulajdonosoknak, a vezetőknek és a dolgozóknak is jó megállapodást kell kötniük.

"Megállapodásokkal lehet munkahelyeket megvédeni"

- hangsúlyozta.

Orbán Viktor azt is mondta, egy, de akár két évbe is telhet eljutni oda, hogy a járvány előtti kiindulópontot meghaladó, nagy terveket lehessen a termelő üzemekben meghirdetni.

A kormányfő a magyar ipar fellegvárának, büszkeségének nevezte a győri Audi-gyárat, amely nemzetgazdasági szempontból is fontos, eddig ugyanis több mint 11 milliárd eurónyi beruházás történt a mára környezetsemleges gyárban.

De most még az Audi-gyárért is küzdeni kell

- hangoztatta Orbán Viktor, aki ugyanakkor arra számít, hogy "a válságot nemcsak hogy túl fogjuk élni, hanem megerősödve is fogunk kikerülni belőle", és ennek része lesz "az Audi nevű sikersztori" folytatása.

Győr, 2020. június 15.
Orbán Viktor miniszterelnök emblémát ragaszt fel egy készülő autóra a győri Audi-gyárban 2020. június 15-én. Orbán Viktor kormányfő a járműgyár három műszakra átállása alkalmából Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kíséretében látogatást tett a gyárban.
MTI/Koszticsák Szilárd
Orbán Viktor miniszterelnök emblémát ragaszt fel egy készülő autóra a győri Audi-gyárban 2020. június 15-én. Orbán Viktor kormányfő a járműgyár három műszakra átállása alkalmából Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kíséretében látogatást tett a gyárban. MTI/Koszticsák Szilárd

Alfons Dintner, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke azt mondta: az Audi Hungaria egyre inkább egy kompetenciaközponttá fejlődik, amelynek jelmondata, "Audi Hungaria, Győrből a világnak".

Közölte: a harmadik műszak visszaállításának alkalmából bemutatták a kormányfőnek és kíséretének a koronavírus elleni intézkedéseiket, a munkahelyeik átalakítását, amelynek köszönhetően már április közepén el tudták kezdeni a gyártást az első motorgyártó soron. Kiemelte, a munkatársaik biztonsága az első, és az átalakítások eredményeképpen biztonságosan tudnak gyártani.

Arról is beszélt ugyanakkor, hogy egyelőre messze vannak a koronavírus-járvány előtti normális állapotoktól,

a vásárlások még "visszafogottak", a vevői igények korlátozottak.

A gyárlátogatáson - amelyen részt vett Dézsi Csaba András győri polgármester is - Alfons Dintner bemutatta a miniszterelnöknek a győri Audi-modellek gyártási folyamatát.

Az eseményen kiosztott közleményben azt is írták: az Audi Hungaria április közepén indította újra gyártósorait, első lépésben egy műszakban, majd a vállalat fokozatosan futtatta fel termelését. Az Audi Hungaria 2019 végén 12 807 munkatársat foglalkoztatott.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×