eur:
414.54
usd:
394.28
bux:
77690.26
2024. december 3. kedd Ferenc, Olívia
Az őrségi Szalafő református temploma a hajnali nap fényében. MTVA/Bizományosi: Máté Attila  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTI / Máté Attila

Az Őrségnek el kellene búcsúznia a vonattól, de nem adja fel

Tíz helyi polgármester közös akcióba lendült, minden követ meg fognak mozgatni, és számos érvük van.

Az őrségi vasút nyomvonalán a hétvégétől vonat közlekedik, a Zalaegerszeg-Hodos vasútvonal ugyanis egyike azon 35 szakasznak, ahol a "járványügyi menetrend" buszos pótlást ír elő. A tiltakozó, érintett polgármesterek azonnal közös levelet írtak az ITM vezetőjének, Palkovics Lászlónak - írja a Vaol.hu.

Györke Gyula, Bajánsenye polgármestere is fel van háborodva, hisz a járvány alatt mindenki betartott mindent, szót fogadott, "most meg arra hivatkozva, hogy kevés az utas, megszüntetik a vonatközlekedést".

Az InfoRádió korábban szakmai érdekvédőket kérdezett a témában, az ő véleményüket is megerősíti a településvezető, mondván, a lépésről senki nem kérdezte meg a helyieket előzőleg.

Grózinger Csaba, Felsőjánosfa polgármestere kezdeményezte a közös levelet, amelyet egy hete el is küldtek - tíz polgármesteri aláírással. Egyik fő problémájuk a helyiek közlekedési nehézségein túl

a turizmus távoltartása,

az Őrség ugyanis kedvelt kerékpáros úti cél, kerékpárt pedig buszon nem lehet szállítani, vasúton igen.

"Az őrségi vonat önmagában is élmény volt a völgyhíddal és az alagúttal. A busz a kerekesszékes emberek lehetőségeit is rontja" - folytatta.

A MÁV ígéri, figyelni fogja az utasigényeket, és változtat majd, ha kell.

Az őrségiek véleménye országgyűlési képviselőjükhöz is eljutott. V. Németh Zsolt az őrségi emberek érdekeit képviselve az ügyben dr. Mosóczi Lászlóhoz, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkárához fordult. Mint mondta, ezt Zala megyei képviselőtársa is megtette.

A MÁV egyébként korábban azt közölte,

a járványhelyzet miatt március dereka óta töredékére esett vissza az utasforgalom,

a nemzetközi közlekedés pedig egyenesen szórványos, erre reagálva lett új menetrend június 6-tól.

Háromra csökkent még a vonatpárok száma a Szombathely-Nagykanizsa vonalon is, ami a Pécsre jutást nehezíti a térségből.

Az Őrségben 1980-ban volt utoljára ekkora kurtítás, de az 1990-es évek közepén a magyar–szlovén nemzetközi vasút nyomvonalával valamennyit visszakaptak.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.04. szerda, 18:00
Orbán Gábor
a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója
Mélyül a szakadék az EU-ban: van, ahol már gazdasági katasztrófa fenyeget

Mélyül a szakadék az EU-ban: van, ahol már gazdasági katasztrófa fenyeget

A Covid-19 világjárvány élesen rávilágított az Európai Unió régiói közötti gazdasági különbségekre. Az Európai Beruházási Bank (EBB) felmérése szerint a kevésbé fejlett régiók vállalatai sokkal nehezebben jutottak finanszírozáshoz, miközben a fejlettebb régiókban a digitalizáció és az innováció területén végrehajtott beruházások tovább növelték a különbségeket. Ugyanakkor az EU-s vállalatok többségének sikerült megtartani a munkavállalóit és újra nyereségessé tudtak válni. Azonban a regionális fejlettségi különbségek növekedése rávilágít a szükséges kohéziós politikai reformok fontosságára.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×