Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Fesztiválozók szállnak le a HÉV-ről a Filatorigát megállónál a 25. Sziget Fesztivál mínusz egyedik napján, 2017. augusztus 9-én.
Nyitókép: Mónus Márton (MTI)

Új metró, kevesebb átszállás - százezrek lélegezhetnének fel

A kormányzati közlekedési fejlesztési tervek megvalósítása a fővárosiak és az agglomerációból érkezők számára is az eddigieknél könnyebb közlekedést biztosíthat - mondta Vitézy Dávid közlekedési szakértő, a Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezérigazgatója. Bella Jakab, a Közlekedő Tömeg elnöke szerint a fejlesztésekkel az autósok is versenyképes alternatívát kaphatnának.

Ha a tervek megvalósulnak, azok a budapestiek és az agglomerációból bejárók számára is fontosak lesznek – mondta Vitézy Dávid a kormányhatározatban megjelent fővárosi közlekedési fejlesztésekről.

A közlekedési szakértő, a Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezérigazgatója az InfoRádióban emlékeztetett arra, hogy a vasúti közlekedési rendszer több mint 100 éve változatlan Budapesten, így az elmúlt 30 év változásait sem követte, amikor több mint félmillió ember költözött az agglomerációba.

A mostani csomag előremutató, bár néhány éven belül nem lehet minden elemét megvalósítani, mert az irreális mértékű beruházás lenne – vélekedett Vitézy Dávid. Így is elkészülhetnek a részletesek tervek, és el lehet dönteni, hogy melyik kerüljön sorra előbb és melyik később.

A tervek arról szólnak, hogyan lehet az agglomerációból bejövő vonatokat összekapcsolni Budapesten belül, és kevés átszállással igénybe vehető rendszerként, minél korszerűbb járművekkel működtetni – fejtette ki.

A Nyugati és a Déli pályaudvart összekötő alagút azért lenne fontos, mert akik Érdről, Budaörsről, Székesfehérvárról vagy Budafokról érkeznek be a fővárosba, azok

átszállás nélkül juthatnának el a belvárosig vagy utazhatnak tovább a 3-as metróval

– mondta.

Vitézy Dávid szerint a fővárosiak számára is hasznos lenne a fejlesztés. Megújulhatnak a pályaudvarok és azok környezetei, csökkenhetnek a területek, a Déli pályaudvar helyén zöldfelületeket alakíthatnak ki.

„Ha a vonatokat igénybe lehet venni városon belüli közlekedésre, akkor például

a Széll Kálmán térről a repülőtérre 20 perc alatt lehet eljutni.

Olyan kapcsolatok is kinyílnak, amelyekre nem is gondolunk. A vonatok lényegében metróként kapcsolódhatnak be a budapesti közlekedésbe, és ezt a koncepciót képviselik a HÉV-fejlesztési tervek is” - közölte.

Beszélt arról is, hogy

a HÉV-hálózat teljes rekonstrukciója indokolt,

le kell cserélni a járműveket. A kormányhatározatok alapján ki lehet írni a járműtendereket, elkezdődhet a csere.

Megszűnhet a Déli

A fejlesztések révén a tömegközlekedés versenyképes alternatívát tudna nyújtani az autózással szemben – mondta a Közlekedő Tömeg elnöke az InfoRádióban.

Bella Jakab hangsúlyozta: a kormányhatározatba olyan beruházások és irányok kerültek bele, amelyek több százezer, az agglomerációban és a külső kerületekben élő emberen segítenek. A Déli és a Nyugati közötti alagút révén kevesebbszer kellene átszállni, az összes fontos átszállás elérhető lenne,

gyakorlatilag egy új metró jöhet létre.

Hozzátette: a Déli pályaudvar a mostani formájában akár megszűnhet, nem lenne rá szükség, ha a közlekedési funkciókat kiváltanák egy felszín alatti állomással.

A HÉV-vonalak és a HÉV-szerelvények is rossz állapotban vannak, kényelmetlenek, korszerűtlenek, ezért minél előbb fel kell újítani az egész hálózatot - mondta a Közlekedő Tömeg elnöke. Kiemelte, hogy a csepeli és a ráckevei HÉV bevezetése a Kálvin térig az agglomerációból érkezők számára hasznos lenne.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek  farkasszemet

Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek farkasszemet

Egyre hangosabban szólnak a harci dobok a Távol-Keleten, a világnak szinte minden napra jut valami hír a kínai Népi Felszabadító Hadsereg (People’s Liberation Army – PLA) mozgásáról, vagy éppen legújabb fejlesztéseiről. Az utóbbi hetekben éppen Japánnal megy az acsarkodás, de a háttérben az Egyesült Államok folyamatosan erősíti a pozícióját, méghozzá nem is akárhol: a második világháború legendás helyszíneit élesztik újra, olyat is, ahonnan elindultak a bombázók 1945 augusztusában a Japán elleni atomcsapáshoz. A terv világos stratégiát vázol fel, amely arra figyelmezteti a teljes térséget, hogy egyre élénkebben éri őket a háború közelgő szele.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×