Egy 2,2 milliárd forintos sikkasztással is megvádolta a Fővárosi Főügyészség a Quaestor-ügyben is szereplő nyolc vádlottat, köztük Tarsoly Csabát, a vád szerinti bűnszervezet-vezetőt – közli a Magyar Idők. A bíróság egyesítette ezt az ügyet az alapüggyel. Azt követően, hogy hétfőn az új büntetőeljárásról szóló törvény értelmében kizártak az ügyből három olyan védőt, akik a nyomozás során kihallgatott tanúkat segítették, hamarosan megkezdik a sikkasztási ügyrész vádlottjainak a meghallgatását. Idén még ötven tárgyalási nap lesz.
Újabb megszorításra készül a kormány a legszegényebbek szociális ellátásában, tovább szigorítanák ugyanis a szociális segély feltételeit januártól – tudta meg a Népszava. A Belügyminisztérium tervezete úgy módosítaná a szociális törvényt, hogy a foglalkoztatást helyettesítő támogatás odaítélésekor januártól a közmunkásként szerzett bér összegét számolnák bele a háztartás egy fogyasztási egységre jutó jövedelmébe, ezzel viszont a lap szerint alig marad olyan család, amelyben a közmunkásként foglalkoztatott melletti nem dolgozó felnott jogosult maradna a segélyre.
Az összes EU-tagállam közül Magyarország a legnagyobb nyertese az uniós tagságnak, így ha összeomlana a közösség, azaz "sima" szabadkereskedelmi övezetig lépne vissza az integráció, az minket viselne meg a legjobban – közli a Portfolio a Bank de France tanulmánya alapján. Az anyag az áruforgalom szerint minden tagállam esetén bemutatja, hogy mekkora lenne az EU-integráció visszafordításának költsége és egy külön vizsgálat arra is rávilágít, hogy a közösségből való kilépés is a magyar gazdaságnak fájna a leginkább.
Jövő év elejétől nem fizetnek különadót a brókercégek – írja a Világgazdaság. A lap számításai alajpán tavaly az öt piacvezető hazai szolgáltató 400-450 millió forint körüli összeget fizetett különadó címén. Ez a központi költségvetés számára elhanyagolható tétel, a brókercégeknek viszont versenyhátrányt okozott.
A Magyar Időkben a fuvarozói piacon erősödő versenyről olvashatnak. A lap szerint ugyanis elhagyhatják a nyugat-európai piacot a kisebb magyar fuvarozóvállalkozások, de itthon is kemény verseny vár rájuk. Míg ott a nyugati országok piackorlátozása okoz gondot, itthon az engedély nélkül dolgozó kelet-európai kamionosok veszik el előlük az üzletet. A növekvő költségek miatt, ahogy Európában, úgy itthon is drágulhat a fuvarozás.