Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Fiatal utasok tartanak a 4-es metró végállomásához a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) őrmezői autóbusz végállomásáról. Távolabb személygépkocsikkal teli P+R gépjárműparkoló, a háttérben pedig a múlt század hetvenes éveiben épült őrmezői lakótelep épületei.          MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: Jászai Csaba

Nem a klímán spórol a BKK

A klíma használatának szigorú szabályai vannak a tömegközlekedésben, és ezek betartását a megrendelő ellenőrzi is.

A BKV buszvezetői álláshirdetésében üzemanyag-megtakarításból eredő bérpótlékot ajánl a jelentkezőknek. Ezt azonban nem akkor kapják a sofőrök, ha nem használják a klímát. Ha a buszban meleg van, annak más az oka - hangsúlyozta Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.

Nem a spórolás az oka annak, hogy a fővárosban közlekedő BKV vagy BKK buszokon néha nem működik a légkondicionáló berendezés. Az üzemanyag-megtakarítás után kapnak ugyan extra juttatást a sofőrök, de azt, hogy valaki az extrém hőségben emiatt ne kapcsolná be a légkondicionálót, az EKSZ elnöke nem tartja valószínűnek. Naszályi Gábor az InfoRádiónak azt mondta, ez már csak azért sem valószínű, mert a klímás időszakban emelt normával járnak a buszok, így az üzemanyag-megtakarítás megmarad.

Mint mondta,

a klíma használatának szigorú előírása van, 24 fokos hőmérsékletnél a megrendelő, például a BKK, elrendeli a klímahasználatot, és ellenőrzi is.

Ha a járművezető nem kapcsolja be a légkondicionálást, jelentős anyagi megvonásban részesül, ezért nem érné meg kikapcsolni azt.

Hivatalosan a járműben 6-8 fokkal lehet csak hűvösebb, mint a kinti hőmérséklet. Ezekben a kánikulai napokban ettől még nem biztos, hogy sokat javul az utasok hőérzete, hiszen ha kint 32 fok van, akkor az utastérben nem lehet hidegebb 26-28 foknál, ami nem mondható hűvösnek. Egyébként

a buszon a vezetőfülkében van a legmelegebb, tehát a sofőr szenvedné meg a legjobban, ha nem működtetné a klímát.

A szakszervezeti vezető arról is beszélt, hogy még mindig futnak olyan járművek, amelyekből gyárilag hiányzik a klíma. Ha egy buszon van klíma, de elromlik, azt a vezető köteles jelezni. Ilyenkor a járművet lecserélik, elvileg olyan busz nem kerülhet forgalomba, amelyben van klíma, de nem működik. A gyakorlat gyakran csúcsforgalom idején felülírhatja ezt a szabályt - mondta az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.

Az EKSZ közleményben utasította vissza a buszvezetőket érő alaptalan támadásokat.

Szinte már tömegek állítják, hogy a sofőrök szándékosan nem hűtik az utasteret, és ebben a hangulatteremtésben élen jár a legnagyobb közösségi portálon szerveződött csoport.

"Hadjáratról van szó a sofőrök ellen, és felháborító, hogy a munkáltatók egyike sem szólal meg alkalmazottai védelmében" - mondta Naszályi Gábor.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Magas tőkepiaci hozamot keres? Az indiai eszközök nagy lehetőségeket kínálnak

Magas tőkepiaci hozamot keres? Az indiai eszközök nagy lehetőségeket kínálnak

India öles léptekkel zárkózik fel a fejlett országokhoz. Ebben nemcsak a kedvező gazdaságföldrajzi és a még mindig kedvező demográfiai adottságok segítik, hanem az úgynevezett jó kormányzás is: a kormányzat szisztematikusan támogatja a hazai gyártást, stabilizálja a szabályozási kereteket, és egyszerűsíti az adózást, ráadásul a belső fogyasztói bázis is gyorsan nő. Bár a kilátások jók, kockázatok továbbra is vannak, és ezekre a befektetőknek is figyelniük kell.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×