eur:
392.89
usd:
366.01
bux:
66129.26
2024. április 25. csütörtök Márk
Fiatal utasok tartanak a 4-es metró végállomásához a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) őrmezői autóbusz végállomásáról. Távolabb személygépkocsikkal teli P+R gépjárműparkoló, a háttérben pedig a múlt század hetvenes éveiben épült őrmezői lakótelep épületei.          MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: Jászai Csaba

Nem a klímán spórol a BKK

A klíma használatának szigorú szabályai vannak a tömegközlekedésben, és ezek betartását a megrendelő ellenőrzi is.

A BKV buszvezetői álláshirdetésében üzemanyag-megtakarításból eredő bérpótlékot ajánl a jelentkezőknek. Ezt azonban nem akkor kapják a sofőrök, ha nem használják a klímát. Ha a buszban meleg van, annak más az oka - hangsúlyozta Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.

Nem a spórolás az oka annak, hogy a fővárosban közlekedő BKV vagy BKK buszokon néha nem működik a légkondicionáló berendezés. Az üzemanyag-megtakarítás után kapnak ugyan extra juttatást a sofőrök, de azt, hogy valaki az extrém hőségben emiatt ne kapcsolná be a légkondicionálót, az EKSZ elnöke nem tartja valószínűnek. Naszályi Gábor az InfoRádiónak azt mondta, ez már csak azért sem valószínű, mert a klímás időszakban emelt normával járnak a buszok, így az üzemanyag-megtakarítás megmarad.

Mint mondta,

a klíma használatának szigorú előírása van, 24 fokos hőmérsékletnél a megrendelő, például a BKK, elrendeli a klímahasználatot, és ellenőrzi is.

Ha a járművezető nem kapcsolja be a légkondicionálást, jelentős anyagi megvonásban részesül, ezért nem érné meg kikapcsolni azt.

Hivatalosan a járműben 6-8 fokkal lehet csak hűvösebb, mint a kinti hőmérséklet. Ezekben a kánikulai napokban ettől még nem biztos, hogy sokat javul az utasok hőérzete, hiszen ha kint 32 fok van, akkor az utastérben nem lehet hidegebb 26-28 foknál, ami nem mondható hűvösnek. Egyébként

a buszon a vezetőfülkében van a legmelegebb, tehát a sofőr szenvedné meg a legjobban, ha nem működtetné a klímát.

A szakszervezeti vezető arról is beszélt, hogy még mindig futnak olyan járművek, amelyekből gyárilag hiányzik a klíma. Ha egy buszon van klíma, de elromlik, azt a vezető köteles jelezni. Ilyenkor a járművet lecserélik, elvileg olyan busz nem kerülhet forgalomba, amelyben van klíma, de nem működik. A gyakorlat gyakran csúcsforgalom idején felülírhatja ezt a szabályt - mondta az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.

Az EKSZ közleményben utasította vissza a buszvezetőket érő alaptalan támadásokat.

Szinte már tömegek állítják, hogy a sofőrök szándékosan nem hűtik az utasteret, és ebben a hangulatteremtésben élen jár a legnagyobb közösségi portálon szerveződött csoport.

"Hadjáratról van szó a sofőrök ellen, és felháborító, hogy a munkáltatók egyike sem szólal meg alkalmazottai védelmében" - mondta Naszályi Gábor.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
Egyhetes csúcsára ért a forint

Egyhetes csúcsára ért a forint

A szerda reggeli erősödést követően délután ismét gyengülni kezdett a forint a vezető devizákkal szemben, ezt követően azonban úgy tűnik, hogy ismét képes magára találni a magyar fizetőeszköz, csütörtök délelőtt még folytatódott az erősödés, a délutáni GDP adatok hatására azonban kapott egy pofont a forint. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.    

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×