Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Modulo M168 D típusú Ikarus buszok a BKV hazai gyártású metrópótló buszainak átadásán a közlekedési vállalat XI. kerületi Hamzsabégi úti telephelyén 2018. január 19-én.
Nyitókép: Balogh Zoltán

Súlyos gondok a metrópótlásnál

A modern metrópótló buszok nem bírják a rossz minőségű utakat az észak-déli metró vonalán – hangsúlyozta a Metróért Egyesület elnöke. Bíró Endre elmondta, a déli vonal rekonstrukciója előtt mindenképpen meg kell erősíteni az érintett úttesteket.

A néhány évtizeddel ezelőtti úttechnológia és a viszonylag új buszok találkozása nem szerencsés – hangsúlyozta Bíró Endre. A Metróért Egyesület elnöke elmondta: a légrugókkal felszerelt járművek nem bírják a rossz minőségű, kátyús aszfaltot. A kispesti Vakbottyán utca a metrópótlók számára legkritikusabb szakasz, amely „minősíthetetlen állapotba került” a hétvégi autóbusz-forgalomtól, de a Váci utca állapota is romlott a megterhelés hatására.

„A következő szakaszoknál gondosabb előkészítésre van szükség”

– jegyezte meg Bíró Endre. Az egyesület szerint a déli metrószakasz felújítása előtt megfelelő állapotba kell hozni azokat az utakat, vagy legalább a buszsávokat, ahol a potlójárművek haladnak. Az elnök szerint a jövő év elején elkezdett munkálatokig hátralévő idő elegendő ahhoz, hogy megerősítség a déli útszakaszokat, „ha erre akarat, pénz, kapacitás van”.

A pótlást végző csuklós autóbuszok nagy terhelésnek vannak kitéve, így előfordul, hogy a járművek légkondicionállója elromlik – mondta Bíró Endre. Az előzetes terv, miszerint kizárólag három évnél fiatalabb pótlóbuszok közlekednek majd, nem teljesült, sokszor több mint tíz éves járművek segítenek a metrópótlásban.

Az ügyben keressük a BKK-t és a BKV-t is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 5. 21:40
×
×
×
×