eur:
394.65
usd:
369.54
bux:
65342.31
2024. április 23. kedd Béla

Külföldről befolyásolhatták a nemzetbiztonsági szolgálatot – lapszemle

A Magyar Idők szerint részben fel kell oldani a szocialistákhoz kötődő kémügy iratainak titkosítását. Évről évre nő a nagy nemzetközi webáruházak Magyarországról érkező rendeléseinek volumene – írja a Magyar Nemzet. A Világgazdaság a Magyar Labdarúgó Szövetség operatív igazgatójával közöl interjút.

A Magyar Idők az adatvédelmi hatóságra hivatkozva azt írja, részben fel kell oldani a szocialistákhoz kötődő kémügy iratainak titkosítását. Az újság birtokába került határozat alapján a magyar nemzetbiztonsági szolgálat külföldi befolyásolása vetődött fel az eljárásban. A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság anonimizált határozatából egyebek mellett kiderül, hogy kémügy nagyrészt arról szól, amit a sajtó korábban megírt.

A Magyar Nemzet szerint évről évre nő a nagy nemzetközi webáruházak Magyarországról érkező rendeléseinek volumene. A lap Pintér Róberttől, az eNET kutatásvezetőjétől megtudta: a 2015. májusi felmérésben még csak 37 százalék volt a külföldről vásárlók aránya a felnőtt internetezők körében, ami mintegy 1,5 millió ember. Egy évvel később, 2016-ban ugyanez már elérte a 42 százalékot, és tavaly folytatódott az emelkedés. Állítólag a magyarok évi 100 milliárd forintot költenek külföldi e-boltokban, ami még jócskán elmarad a magyar online kiskereskedelmi piac 400 milliárdos éves bevételétől.

A Világgazdaságnak nyilatkozott a Magyar Labdarúgó Szövetség operatív igazgatója, aki szerint a társaságiadó-kedvezmény rendszerének 2011-es létrehozása óta a magyar labdarúgásban 9015 programot nyújtottak be a sportszervezetek 379,3 milliárd forintos támogatási igénnyel, ebből 196,7 milliárd forintot hagytak jóvá. Roskó Zoltán hozzátette, ez 52 százalékos arány, az odaítélt forrásoknak pedig a 83 százalékát, 163 milliárd forintot hívtak le ténylegesen a klubok.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.23. kedd, 18:00
Sz. Bíró Zoltán
történész, Oroszország-szakértő
Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Az első számú globális megatrend lett a mesterséges intelligencia boom, ami alapjaiban ír át üzleti modelleket, diszruptálhat iparágakat és felborítja az eddigi játékszabályokat. Egy teljes konferencianapon keresztül azzal foglalkozunk az AI in Business c. rendezvényünkön, milyen változásokat hoz az AI az üzlet számára az egyes szektorokban és területeken. Mellébeszélés helyett üzleti stratégiákat, valós megoldásokat és use case-eket mutatnak be a témát ismerő tanácsadók, IT-beszállítók, és azok a vállalati vezetők, akik már aktívan keresik vagy már meg is találták az AI-ban rejlő üzleti lehetőségeket. A Portfolio AI in Business rendezvényéről ebben a cikkünkben számolunk be.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×