A BKV a teljes vonalszakaszt három részre bontotta, három külön közbeszerzést írt ki. A középső és déli szakasz munkálatait egyszer már meghirdették, de mivel a 14 állomás felújítására 44, illetve 47 százalékkal magasabb ajánlatok érkeztek, a pályázatokat megsemmisítették - írja a 24.hu.
A most kiírt hirdetmények a Nagyvárad tér–Lehel tér, és a Kőbánya-Kispest–Népliget közötti szakaszra vonatkoznak. Tarlós István korábban azt mondta, ezekre idén júliusban írhatják alá a kiviteli szerződést. A határidők is innen számítódnak. A kiírás szerint a középső szakaszra 38 hónapot, a déli szakaszra 16 hónapot szánnak, de ezek a határidők meghosszabbíthatók.
A metróvonal északi szakaszán az Újpest-Központ és a Dózsa György út közötti hat állomást – 2018. december 31-i átadással – a Strabag Építőipari Zrt. újíthatja fel 24,1 milliárd forintért. Míg a teljes vonalra vonatkozó vágányépítést és a biztosítóberendezések korszerűsítését a Swietelsky Vasúttechnikai Kft. végezheti 47,8 milliárd forintért.