A budapesti taxishiányból nem következik, hogy kevesebb taxis lenne kinn az utcákon:
nagyjából 5600 sofőr dolgozik,
azonban az egyre több utas, a megnövekedett igények miatt ez a szám is kevésnek bizonyul. Főleg úgy, hogy
lelassult Budapest közlekedése, autós áteresztőképessége, így a taxik is lassabban közlekednek.
Ez főleg az ünnepi időszak alatt érzékelhető, a sofőrhiány pedig ugyanúgy fennáll a BKV-nál és a fuvarozó cégeknél is, ezek pedig vonzóbb állások, mint a budapesti taxizás.
Dudás Zoltán, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési osztályának vezetője az InfoRádiónak elmondta, a 2013-as fővárosi rendelet értelmében évente felül lehet vizsgálni a tarifákat,
ezért a kamara javasolni fogja, hogy 2018 elején legyen áremelés,
hogy ez a pálya vonzóbb legyen a vállalkozások számára. A folyamatban lévő tárgyalásokról Dudás nem beszélt, de bízik abban, hogy lesz olyan tarifa, ami egyrészt még megfizethető az utasoknak, másrészt lehetővé teszi, hogy új vállalkozások is megjelenjenek a piacon. Ettől várják majd, hogy könnyebben fel tudják tölteni a hiányzó taxis állásokat.
Nem 100 százalékos garancia az előrendelt taxi
A közlekedési osztály vezetője azt is elmondta, hogy csak részben igaz, hogy ha valaki egy-két nappal, akár egy héttel előbb lead egy rendelést, arra garantáltan taxit fog kapni.
"Az igaz, hogy a fuvarszervező taxitársaságok úgy kezelik az előrendelést, hogy az mindennel szemben elsőbbséget élvez. De nem adhatják ki a címet korábban, mint a rendelés tényleges időpontja előtt 20-25 perccel, hiszen ha kiadná, az adott sofőrrel egy hét alatt bármi történhet, ez nem lenne nyomon követhető. Egy úgynevezett élesztési idővel adják tehát ki a rendelést a diszpécserek, de ha ebben a 20-25 percben nincs a környéken szabad autó, akkor az előrendelésre sem fog tudni a fuvarszervező taxit biztosítani."
„Ha nincs a környéken autó, akkor a mobilapplikáció sem »varázsige«”
– mondta Dudás, aki hozzátette, ilyen csúcsidőszakban már csak az URH-val való kommunikáció marad, amivel még meg lehet próbálni, hogy szabad taxit találjanak.
Szilveszteri szerencse
A szilveszter a világ más pontjain is a „probléma csúcsa”, ilyenkor sehol sem fogadnak előrendelést. Dudás ezért azt javasolja, hogy az év utolsó napján az utasok legyenek türelemmel: ha már fogadta egy taxitársaság call centere a hívásukat és már a várakoztató zenét hallják, ne tegyék le a telefont, mert akkor a hívásukat már sorba állította a rendszer. Inkább várják meg, hogy felvegye a kezelő, mert ha leteszik, akkor újrakezdődik a várakozás, de újra hosszú idővel, már a sor végéről.