eur:
413.94
usd:
396.46
bux:
0
2024. december 23. hétfő Viktória
Káoszt okozhat a metró és a HÉV összekötése

Káoszt okozhat a metró és a HÉV összekötése

A Metróért Egyesület szerint a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötése szakmaiatlan. Bíró Endre kiemelte, hogy a beruházás nem térülne meg és komoly problémákat okozhatna az utasok számára.

Sajtóértesülések szerint folyamatban van a tervek elkészítése a gödöllői HÉV-vonal és a 2-es metró összekötésére. A Magyar Idők írt arról, hogy a projekt előkészítésére kiírt ötmilliárd forintos pályázatot a Főmterv Zrt. nyerte el, és az elképzelések szerint a gödöllői HÉV öt megállóját új helyre költöztetnék, új síneket fektetnének le.

A beruházás eredményeként egy új szárnyvonal épülhet, amely elérheti Rákoskeresztúrt, a Főmterv ezen elképzelései megerősítik azt a korábbi információt, amely szerint az új vonal a Körvasútnál ágazna ki az akkorra már összekötött 2-es metró és a HÉV nyomvonalából. A HÉV az Örs vezér tere és Mátyásföld között majdnem a teljes vonalon a föld alá kerülne, új P+R parkolókat és akadálymentesített megállókat létesítenének.

Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke szerint a gödöllői HÉV-et mielőbb fel kell újítani. Hozzátette: a pálya, a biztosítóberendezés is rekonstrukcióra szorul, a szerelvényeket is le kell cserélni.

Bíró Endre ugyanakkor kiemelte, hogy a két vonal összekötése komoly problémákat is okozhat az utasok számára. Szakmaiatlan ez javaslat, mert a HÉV és a metró rendszeresében csak a nyomtáv a közös, minden más rendszer eltér. Ráadásul az új rendszerben hibrid szerelvények járhatnak Gödöllőre, más irányba pedig egyszerű kocsik.

A metróperonokon kaotikus állapotok alakulhatnak ki, mert sokan hibrid, mások pedig a sima szerelvényeket várnák és ennyi ember befogadására nem alkalmasak a meglévő állomások

– tette hozzá a Metróért Egyesület elnöke, akinek a becslései szerint akár 500 milliárd forintnál is többe kerülhetne ez a beruházás.

A Magyar Idők arról is beszámolt, hogy a tervezett járműpark szerelvényei hosszabb lehetnek, mint a jelenlegi Alstom-szerelvények, és alkalmasak lennének babakocsi- és kerékpárszállításra is.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Magyarországon a kártyás fizetések 99 százaléka érintésmentesen zajlik, ami nemzetközi összevetésben is kimagasló eredménynek számít, és már minden negyedik kártyának van digitális mása az óránkon vagy telefonunkon - mondja Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős country managere. Ugyanakkor a magyar kereskedők felénél lehet csak kártyával fizetni, ebben még lehetne fejlődni. A szakértő szerint a bolti vásárlásoknál a mobil fel fogja váltani a plasztikot, az online fizetéseket a "Click to pay" egykattintásos fizetés teszi kényelmesebbé.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 23. 05:00
×
×
×
×