eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Káoszt okozhat a metró és a HÉV összekötése

Káoszt okozhat a metró és a HÉV összekötése

A Metróért Egyesület szerint a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötése szakmaiatlan. Bíró Endre kiemelte, hogy a beruházás nem térülne meg és komoly problémákat okozhatna az utasok számára.

Sajtóértesülések szerint folyamatban van a tervek elkészítése a gödöllői HÉV-vonal és a 2-es metró összekötésére. A Magyar Idők írt arról, hogy a projekt előkészítésére kiírt ötmilliárd forintos pályázatot a Főmterv Zrt. nyerte el, és az elképzelések szerint a gödöllői HÉV öt megállóját új helyre költöztetnék, új síneket fektetnének le.

A beruházás eredményeként egy új szárnyvonal épülhet, amely elérheti Rákoskeresztúrt, a Főmterv ezen elképzelései megerősítik azt a korábbi információt, amely szerint az új vonal a Körvasútnál ágazna ki az akkorra már összekötött 2-es metró és a HÉV nyomvonalából. A HÉV az Örs vezér tere és Mátyásföld között majdnem a teljes vonalon a föld alá kerülne, új P+R parkolókat és akadálymentesített megállókat létesítenének.

Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke szerint a gödöllői HÉV-et mielőbb fel kell újítani. Hozzátette: a pálya, a biztosítóberendezés is rekonstrukcióra szorul, a szerelvényeket is le kell cserélni.

Bíró Endre ugyanakkor kiemelte, hogy a két vonal összekötése komoly problémákat is okozhat az utasok számára. Szakmaiatlan ez javaslat, mert a HÉV és a metró rendszeresében csak a nyomtáv a közös, minden más rendszer eltér. Ráadásul az új rendszerben hibrid szerelvények járhatnak Gödöllőre, más irányba pedig egyszerű kocsik.

A metróperonokon kaotikus állapotok alakulhatnak ki, mert sokan hibrid, mások pedig a sima szerelvényeket várnák és ennyi ember befogadására nem alkalmasak a meglévő állomások

– tette hozzá a Metróért Egyesület elnöke, akinek a becslései szerint akár 500 milliárd forintnál is többe kerülhetne ez a beruházás.

A Magyar Idők arról is beszámolt, hogy a tervezett járműpark szerelvényei hosszabb lehetnek, mint a jelenlegi Alstom-szerelvények, és alkalmasak lennének babakocsi- és kerékpárszállításra is.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×