Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára az InfoRádiónak elmondta: a baleseti adónál a 30 százalékot túlzottan nagy tehernek tartja a fuvarozók számára, annak megfizetése szerinte jelentősen csökkentené a versenyképességüket, és a díjak emelkedését jelentené.
A baleseti adó a véleménye szerint aránytalanul nagymértékben sújtaná a fuvarozókat, már csak azért is, mert a baleseteknek csupán a nyolc százalékában károkozók a haszongépjárművek.
Mint mondta: egy maximum 10 százalékos adót, vagy a biztosítókhoz hasonlóan egy 30 ezer forintos felső határ bevezetését szorgalmazzák.
A gépjármű-átírási illetékről hangsúlyozta: Európában sehol nincs olyan gyakorlat, mint Magyarországon, hogy a jármű teljesítményéhez mérjék az átírási illetéket. Azt is kifogásolta, hogy a jármű életkorát is figyelembe vennék.
Az új jogszabály szerinte, az újakkal szemben a használt haszongépjárművek beszerzését ösztönözné. Hozzátette: a haszongépjárművek esetében - az uniós gyakorlathoz hasonlóan - el kellene törölni ezt az illetéket.
Újabb, hivatalos tájékoztatás Robert Fico állapotáról