eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita

Így változik a MÁV-START menetrendje

Megváltozik az éves vasúti menetrend, december 12-től hat újabb mellékvonalon indul újra a személyszállítás - közölte a MÁV-START. A váltástól kezdve InterCity szerelvényeket kizárólag nem dohányzó kocsikkal közlekedteti a társaság.

A szaktárca megrendelése alapján a menetrendváltozás napjától Esztergom - Almásfüzitő (Komárom); Sárbogárd - Székesfehérvár; Sásd - Komló; Szerencs - Abaújszántó- Hidasnémeti; (Nyíregyháza - Mátészalka) Fehérgyarmat - Zajta; Mátészalka - Csenger) között ismét működik majd a vasúti személyszállítás.

Jelentős változás az is, hogy Szeged és Budapest között óránként közlekednek majd az InterCity vonatok. Emellett új InterCity vonatpár jár Budapest és Szombathely viszonylatában, a fővárosból 8:10-kor, Szombathelyről 17:00-kor indulva. Győr és Szombathely között is új gyorsvonatpárt állítanak forgalomba, Győrből naponta 20:40-es, illetve Szombathelyről munkanapokon 7:00 órás indulással.

Zalaegerszeg vasúti közlekedésében jelentős előrelépést jelent a Boba-Bajánsenye vasútvonal felújítása és villamosítása, ennek köszönhetően az új menetrend több lehetőséget kínál a térségbe utazók számára. Újdonság, hogy Zalaegerszeg és Győr/Budapest között naponta hat közvetlen vonat közlekedik, ezen kívül a zalai megyeszékhelyről Veszprémen át Budapestre reggelente új, az eddigiekhez képest 18 perccel rövidebb menetidejű gyorsvonat tudja biztosítani Ajka és Veszprém érintésével a reggel kilenc óra előtti fővárosi érkezés lehetőségét.

A menetidő csökkenésével javul a személyszállítási szolgáltatás a Budapest és Eger között közlekedő sebesvonatok többségénél, illetve a Baja és a Szekszárd felől Budapestre közlekedő Gemenc InterCity-k esetében is.

További kedvező változás a menetrendben, hogy a Budapest-Ócsa-Lajosmizse vasútvonalon délutánonként Budapest felől óránkénti, ütemes menetrend szerint indulnak a vonatok, az utasoknak gyakoribb eljutási lehetőségeket biztosítva.

A nemzetközi menetrendi kínálat is bővül: Budapestről a kora délután induló railjet minden pénteken és szombaton tovább közlekedik Frankfurtba, míg visszafelé Frankfurtból vasárnaponként tudnak az utasok a magyar fővárosba érkezni. Az újonnan bevezetett Moravia EuroCity-nek köszönhetően újra közvetlen járat éri el Varsót, ezáltal Csehország délkeleti részeit. A Hargita InterCity a menetrendváltástól Budapest és Marosvásárhely között mindkét irányba közvetlen kocsikat továbbít.

A MÁV-START Zrt. december 12-től engedményeket is ad bizonyos InterCity járatain azzal, hogy csökkenti a felárak mértékét. Így 540 forint helyett 360 forint lesz a Budapest-Szombathely közötti InterCity vonatokon a pót- és helyjegyek ára. További felármérséklést vezet be a személyszállító vasúttársaság keddenként, szerdánként és csütörtökönként a Budapest - Debrecen - Mátészalka, a Budapest - Nyíregyháza - Záhony és a Budapest - Miskolc - Sátoraljaújhely vonalakon: a pót- és helyjegyek ezeken a hétköznapokon 540 forint helyett 360 forintba kerülnek.

A változásokról a MÁV-START internetes oldalán december elsejétől tájékozódhatnak.

Ugyanettől a naptól a vasúttársaság valamennyi nemzetközi pénztárában és összes nemzetközi vonatán euróban is ki lehet majd fizetni nemzetközi menetjegyek árát és a hozzájuk kapcsolódó egyéb díjakat.

Címlapról ajánljuk
Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Christian Lindner pénzügyminiszter a közelmúltban kifogásolta a németek munkához való viszonyát, szerinte mentalitásváltásra van szükség. Egy tanulmány szerint ugyanakkor soha ennyit nem dolgoztak a németek, mint a múlt évben. Sőt a politika közreműködésével lehetne még ennél többet is. Most akkor mi az igazság?
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Tombol az ingatlanválság Nyugaton - aggódjunk a magyar projekthitelek miatt?

Tombol az ingatlanválság Nyugaton - aggódjunk a magyar projekthitelek miatt?

A home office miatti alacsony kihasználtság, a megemelkedett finanszírozási költségek és a gazdasági növekedés visszafogottsága válságba taszította a kereskedelmi ingatlanok, köztük az irodák piacát a fejlett országokban. Különösen az USA-ban és Németországban pánikolt be emiatt a részvénypiac, elég a New York Community Bank és a Pfandbriefbank zuhanására gondolni, amelyeknek nagy a hitelkitettségük ezen a területen. De mi a helyzet Magyarországon? Aggódhatunk mi is a kereskedelmi ingatlanokra felvett projekthitelek miatt? Az MNB ezen a héten közzétett Kereskedelmiingatlan-piaci jelentésének a megállapításait foglaljuk most össze erről, további információkért pedig érdemes eljönni a Portfolio május 14-ei Hitelezés 2024 konferenciájára, amelyen a piaci szereplők is értékelik a helyzetet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×