Ha egy daru felborul, annak legvalószínűbb oka az, hogy kikapcsolták a túlterhelésgátló berendezését - mondta az InfoRádiónak az ÉMI-TÜV SÜD Minőségügyi és Biztonságtechnikai Kft. ügyvezető igazgatója.
A 4-es metró Baross téri állomásának munkaterületén üzemelő daru a hírek szerint azért borult fel, mert nyitott gémmel manőverezett. Madaras Gábor ezzel kapcsolatban megjegyezte: ahogyan a túlterhelésgátlót, úgy az ezt akadályozó eszközt is lehet manipulálni.
A szakértő hozzátette: ilyesmi ritkán fordulnak elő, mivel a magyar jogi szabályozás, a munkavédelmi előírások és az építési munkálatok ellenőrzött volta elég nagy biztonsággal megelőzi efféle baleseteket.
A daru péntek reggel borult fel a Keleti pályaudvar mellett; egy autóra zuhant, amelyet totálkárosra tört.
Hanganyag: Szépvölgyi István