Az indítványt az MSZP és az SZDSZ mellett nyolc fideszes képviselő is megszavazta, tizenhét fideszes képviselő, köztük Tarlós István frakcióvezető, valamint a KDNP és az MDF tartózkodott a szavazásnál. Tarlós István azt mondta, hogy csapdahelyzetbe kerültek, mert nem akarták, hogy meghiúsuljon a beruházás.
"Feltételezem, hogy főpolgármester úr nem egészen véletlenül fordult az ÁSZ-hoz, kicsit meglepő módon egy nappal a döntéshozatal előtt, ami önmagában is bizonytalanságra utal. Tele vagyunk bizonytalansággal, nem véletlen, hogy nem szavaztam meg az előterjesztést" - magyarázta.
Részben a Margit híd körüli bizonytalanságok miatt vizsgálóbizottságot hozott létre a közgyűlés az önkormányzati beruházások előkészítésével és megvalósulásával összefüggő kérdések áttekintésére.
Demszky Gábor főpolgármester arról beszélt, hogy nem tud és nem is akar nyomást gyakorolni az Állami Számvevőszékre, csak kérte a szervezetet - amely máskor is vizsgálja az ilyen beruházásokat -, hogy kiemelten foglalkozzon a Margit híd pályázatának körülményeivel.
A főpolgármester hozzátette: azt várja, hogy az ÁSZ állapítsa meg, ki a felelős azért, hogy ekkora lett a különbség a mérnökár és az ajánlat között. A 17,1 milliárdos plusz forrást különböző projektekre szánt pénzek átcsoportosításával érik el. Az M5-ös és az Ipacsfa út közötti összeköttetés elhagyásával 3,2 milliárd forintot, a kerékpárút-építésre elkülönített keret csökkentésével 2,3 milliárdot, hidak felújításra szánt keret csökkentésével pedig 13 milliárd forintot csoportosíthatnak át 2009-2011 között a Margit híd felújítására.
Az 1-es és a 3-as villamos vonal meghosszabbításának elvetése nincs napirenden. Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes a közgyűlésen azt mondta, hogy a projekt a végső stádiumban van, az elhalasztásáról szó sem lehet. A beruházás 43 milliárdba kerül, ebből 33 uniós támogatás, tíz milliárdot pedig a fővárosi büdzséből tesznek hozzá.