Az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára is meglepődött, hogy Budapest egyes részeit és a főváros külterületeit ellepték azok a zöld színű plakátok, amelyeken nagy fekete betűkkel olvasható: Azonnali parlamenti választásokat! Fazekas Ildikó az InfoRádiónak elmondta: fogyasztói szemmel nézve célszerű lenne, ha az üzenet feladója azonosítaná magát, főleg egy ilyen politikailag érzékeny országban.
A szakértő hozzátette: sem jogszabály, sem pedig a reklámetikai kódex nem vonatkozik a politikai hirdetésekre, ezért fordulhatott elő, hogy ezek a plakátok kikerülhettek. Hangsúlyozta: a kódexnek, amelyet a reklámipar szereplői hoztak létre, nem az a feladata, hogy etikailag szabályozza ezeket a hirdetéseket, ezért nem is célja, hogy véleményezze őket, mert nem lenne jó, ha - mint fogalmazott - a reklámipar is a politikai csatározások helyszíne lenne.
Fazekas Ildikó azonban úgy véli, hogy a szabályozás érdekében célszerű lenne egy törvény, akár a pártok által létrehozott kódex formájában, hogy a fogyasztó, mint minden reklám esetében hozzájusson a szükséges és pontos információkhoz, amelyek ebben az esetben elmaradtak: ki a üzenek feladója és a kampány finanszírozója. Figyelmeztetett arra is, hogy már csak azért is szükség lenne egy ilyen szabályozásra, hogy el lehessen kerülni a sokkal durvább üzenetek közzétételét.
Az InfoRádió megkereste az Europlakát Kft-t, ám a cég illetékese azt mondta, hogy semmilyen információt nem adnak ki az üzleti partnereikről.
Hanganyag: Herczeg Zsolt