Több civil szervezet, például a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE), régóta szorgalmazza a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötését az Örs vezér terén, ezt azonban nem vették figyelembe az állomás épületének kialakításánál - hiába szerepel az összekötés a városfejlesztési elképzeléseket összefoglaló Podmaniczky-programban is.
A BKV-nak ugyanis más elképzelései vannak: a társaság a Hungária körútig hosszabbítaná meg a gödöllői HÉV vonalát, a közvetlenül a felszín alatt továbbhaladó HÉV és a 2-es metró a Stadionok állomásnál közös peronon találkozna, közvetlen átszállási kapcsolattal.
A BKV kommunikációs igazgatója az InfoRádiónak elmondta: az egykori Népstadion állomást úgy építették, hogy később a gödöllői HÉV átszállási kapcsolatát ki lehessen alakítani a területén.
Regőczi Miklós szerint azt az elgondolást nem lehet kivitelezni, hogy az Örs vezér teren összekötött közös metró-HÉV vonalon közös szerelvények közlekedjenek. Már csak azért sem, mert a jövőre érkező új metróvonatok nem felső vezetékesek, azaz a HÉV pályáján nem tudnak közlekedni.
A BKV jelenleg költségszámítást végez, hogy kiderüljön, mennyibe kerülne, és milyen haszonnal járna a Hungária körúti összekötés. A számításokat Regőczi Miklós szerint néhány héten belül befejezik, és az eredményt a Fővárosi Önkormányzat elé tárják.
VEKE: a BKV leragadt
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület szóvivője, a BKV felügyelő bizottságának tagja elképesztőnek és aggasztónak tartja, hogy a BKV leragadt az 1960-as évek terveinél, holott ma már teljesen más a közlekedés Budapesten.
Az egyesület továbbra is az Örs vezér téri összekötést tartaná megfelelőnek, mert ott egyáltalán nem lenne szükség átszállásra.
Vitézy Dávid szerint a közös vonalon képesek lennének közlekedni a jövőre érkező új metrókocsik is, hiszen gyártójuk vállalta, hogy igény esetén könnyen átalakítja a járműveket, hogy egyszerre alsó és felső áramszedővel is rendelkezzenek.