Az első napok tapasztalatai azt mutatták, hogy idén a 2-es metró pótlás előkészítése nem volt annyira körültekintő és alapos, mint korábban. Mivel nem alakítottak ki mindenhol buszsávokat, a pótlóbuszoknak sok helyütt, például a Kerepesi úton, a dugóban kénytelenek araszolni - mondta az InfoRádiónak a Városi és Elővárosi Tömegközlekedésért Egyesület szóvivője.
Vitézy Dávid hozzátette: a Kerepesi út egy szakaszán a HÉV pályáján közlekednek a buszok, de egyes néhol be kell sorolniuk az autók közé. Egy-egy ilyen útszakasz is elég ahhoz, hogy kiszámíthatatlanná tegye a közlekedést, és nagy késéseket okozzon.
Kedd délután a Blaha Lujza tértől az Örs vezér teréig 40-45 perc volt a metrópótlók menetideje - közölte a VEKE munkatársa. A metrónak 8 percbe telik megtenni ezt az utat.
Vitézy Dávid úgy véli, hogy a Kerepesi út teljes hosszában mindkét irányban buszsávot kellett volna kialakítani.
A közeljövőben lezárásra kerül a 2-es villamos, rövidesen indul a metrópótlás második üteme, amikor a buszok nemcsak a Blaha Lujza térig, hanem a Deák Ferenc térig közlekednek majd, és még idén lezárják a forgalom elől a Szabadság hidat.
A Városi és Elővárosi Tömegközlekedésért Egyesület szóvivője szerint ezért sokkal alaposabb és átgondoltabb forgalomtechnikai beavatkozásokra, valamint a tömegközlekedés valós és bátor előnyben részesítésére van szükség ahhoz, hogy a főváros közlekedése fenntartható legyen.
A BKV szóvivője a VEKE felvetéseire reagálva elmondta: a Kerepesi úti helyzeten azzal segítettek, hogy kitiltották a teherautókat az érintett szakaszról, és megegyeztek a rendőrséggel, hogy szigorúbban ellenőrzik a buszsávok használatát.
Kiricsi Karola szerint szerda reggel már nem voltak a korábbi napokhoz hasonló fennakadások.