eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 18. szombat Alexandra, Erik

Az ivóvizet is privatizálhatják

Annak ellenére, hogy a klímaváltozás felértékelte a nemzeti kincsnek számító ivóvizet, Magyarországon külföldi kézbe kerülhet és került a vízművek egy része.

Nem nyomoz tovább a váci, soproni és a budapesti József Nádor téri mélygarázsok ügyében a Nemzeti Nyomozó Iroda, olvasható a Népszabadságban. Az iroda szóvivője megerősítette a lap korábbi értesülését arról, hogy megszűnt a hűtlen kezelés miatti nyomozás. Néhány héttel ezelőtt több vidéki városban és a fővárosban is ismeretlen tettes ellen indítottak eljárást. A feljelentők azzal érveltek, hogy az önkormányzatok jogtalanul bízzák külső befektetőkre a többmilliárdos beruházásokat.

A Magyar Nemzet arról ír, hogy már az ivóvíz-szolgáltatást is privatizálhatják. A lap szerint annak ellenére, hogy a klímaváltozás felértékelte a nemzeti kincsnek számító ivóvizet, Magyarországon a külföldi tőke kezébe kerülhet és került a vízművek egy része. Az új vagyontörvény lehetővé tenné az állami tulajdonú szolgáltató cégek privatizációját. A tervezetben öt vízközmű értékesítése szerepel. A lap szerint jelentős problémákat vállaltak magukra azok az önkormányzatok, akik a közelmúltban privatizálták a vízellátót.

Az index.hu írásában azt a kérdést tesz fel, hogy kinek kell 600 millió forint értékű ház. A fővároson belül, illetve az azt övező agglomerációban is jócskán van igény családi ház vásárlására az ingatlanpiacon, az egyik fő probléma az, hogy a kereslet nem feltétlenül találkozik a kínálattal. Míg a vásárlók nagyobb része olyan ingatlanokat keres, amely lehetőleg előnyös elhelyezkedésű telken, esetleg panorámával rendelkeznek, és csak nagyon minimálisan felújítandó, a kínálati oldal meglehetősen heterogén: hat és hatszázmillió forint között változatos kivitelű, elhelyezkedésű és minőségi házak szerepelnek a kínálatban.

Rohamosan nő Magyarországon a szlovák rendszámmal futó autók száma, derül ki a Világgazdaság összeállításából. A lap információi szerint már húsz olyan cég működik, amely a gépkocsik szlovákiai forgalomba helyezésének teljes ügyintézését vállalja. Az elmúlt egy-két évben már hét-tízezerre nőtt a szlovák rendszámú magyar autók száma. A növekedés azzal magyarázható, hogy a szlovák adók alacsonyabbak és a céges autóknál több kedvezmény is igénybe vehető. A lap szerint a rohamos növekedés már elérte a hatóságok tűréshatárát.

A Napi Gazdaság arról ír, hogy a ciklus végére összeállhat a nyugdíjrendszer hosszú távú stabilizálását célzó javaslatcsomag. A lap szerint erre szükség is lesz, mert az egyéves kormányzati értékelés szerint, ha nem lesz változás, akkor a nyugdíjra fordított közkiadások 2050-re meghaladnák az ország jövedelmének 17 százalékát. Az elképzelés szerint a nyugdíjszámítás, a finanszírozás bizonyos paraméterein változtatnának, például átalakítanák az évenkénti nyugdíjemelés módját.

A portfolio.hu interjút közöl Toby Mansel-Pleydell-el. A cikkből kiderül, hogy továbbra is igen kedvezően alakul az M&A piac hazánkban és a kelet-európai régióban. A Concorde Vállalati Pénzügyek ügyvezető igazgatója a portfolio.hu-nak azt mondta, az árazási szintek - a nemzetközi tendenciákkal összhangban - egyre magasabbra emelkedtek, amely az értékesítések fő motivációját jelenti.

Hanganyag: Litauszky Balázs

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Tényleg megvan a válasz az ősi piramisok titkára?

A Nílus egy mára teljesen eltűnt, ősi mellékága mentén épültek fel az ókori egyiptomi piramisok, köztük a híres gízai piramis, több mint négyezer éve - állapította meg a piramisok építésének rejtélyét kutató amerikai kutatócsoport.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Így függ össze az e-autó piac átalakulása és az ESG térnyerése

Így függ össze az e-autó piac átalakulása és az ESG térnyerése

Hívjuk bárhogy is, a fenntarthatósági, ESG tényezők mára elválaszthatatlan részeivé váltak a vállalati stratégiáknak. Ezen belül is fontos az e-autók térnyerése, ám e téren újabb paradigmaváltás következett be: a kínai e-autók immár a magyar piacon is tarolnak. De vajon az ázsiai cégek is ugyanolyan környezettudatosak ESG téren, mint nyugati versenytársaik? Miért szó szerint lényeges az ESG Lényegességi Jelentése, és mit jelent mindez egy környezettudatos cégvezető számára?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×