Az Országos Mentőszolgálat most már két mentőmotorral áll szolgálatban. Ez nagy előrelépést jelent, hiszen tavaly még csak próbálgatták ezt a mentési módszert - mondta az InfoRádiónak Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője.
Megjegyezte, hogy már a kísérleti időszakban is nagyon jók voltak a tapasztalatok: 6 hét alatt körülbelül 410 riasztást kaptak a motoros mentők.
A két mentőorvosi motor bázisa az M3-as autópálya gödöllői lehajtójánál, illetve az M0-ás úton Szigetszentmiklósnál található.
A mentőmotor előnye, hogy gyorsan oda tud érni olyan baleseti helyszínekre is, ahova a mentők a forgalmi dugó miatt csak 15-30 perccel később jutnak el, és meg tudja kezdeni az életmentő beavatkozásokat, hiszen fel van szerelve EKG-val, defibrillátorral, légútbiztosító eszközökkel, infúziókkal, gyógyszerekkel - hangsúlyozta a mentőszolgálat szóvivője.
Tovább fejlesztenének, de kevés a megfelelő szakember
Győrfi Pál szerint a jövőben tovább tervezik a motoros mentőszolgálat bővítését, akár országos lefedettséget is biztosítva.
A problémát azonban egyelőre elsősorban az jelenti, hogy kevés az olyan szakember a mentőszolgálatnál, aki mentőorvosi képesítéssel is rendelkezik, és nagymotor vezetési gyakorlata is van.
Ráadásul olyan jogosítványra van szükségük, amellyel megkülönböztető jelzéssel is közlekedhetnek - mutatott rá a szóvivő.
Ezeknek a követelményeknek ma csupán 12 ember felel meg, velük látják el a szolgálatot - mondta Győrfi Pál.
Égi háború: az oroszok életveszélybe sodorták a WizzAir több száz járatának az utasait