Kóka János a kormány döntését ismertetve elmondta: az új autópálya-finanszírozási modell keretében kötvénykibocsátással és hitelfelvétellel mintegy 1,9 milliárd eurós forrást vonnak be a sztrádaépítésbe és üzemeltetésbe.
A szabaddemokrata politikus úgy vélte: ennek eredményeként gyorsabban, és 20 százalékkal olcsóbban épülhetnek majd az autópályák Magyarországon.
Nem lesznek drágábbak a matricák
Kóka János hangsúlyozta: csak a sztrádák üzemeltetésébe vonnak be magántőkét, az utak állami tulajdonban maradnak.
A gazdasági és közlekedési miniszter hozzátette: az új finanszírozási modell miatt nem drágulnak a sztráda-matricák, mert azok árát továbbra is a gazdasági tárca határozza meg.
Kóka János szólt arról is, hogy a rendszerrel elkerülhető a költségvetési hiány növekedése.
Az elemző szerint eladják a "családi ezüstöt"
A döntést a "családi ezüst" eladásához hasonlította az ING vezető elemzője. Barcza György az InfoRádióban úgy vélte, hogy a sztrádák eladásával a kormánynak sikerülne a költségvetés kiadási oldaláról nagyjából 300 milliárd forintot "eltüntetnie".
Az elemző szerint a pénz a költségvetés bevételi oldalán nem jelenhet meg; a privatizációs bevételeket ugyanis nem lehet így elszámolni.
A "családi ezüst" eladása csak egyszeri bevétel, amely csak a tranzakció évében jelentkezik - figyelmeztetett az elemző.
A BÉT vezérigazgatója támogatja az ötletet
Az autópályák tőzsdére vitelének tervéről semmilyen hivatalos információt nem kapott a Budapesti értéktőzsde, de az ötlet jó - mondta a BÉT vezérigazgatója az InfoRádióban.
Horváth Zsolt az elképzelést azért tartja jónak, mert általa bővülhetne a tőzsde kínálata, valamint átláthatóvá válna az autópálya-finanszírozás és -működtetés.
Fordulóponthoz érkezett a gigantikus aranylopási ügy