A két legfontosabb helyszín a Margit-híd budai hídfője a Bem rakparttal, és a pesti alsó rakpart, a Belgrád rakparttól a Parlament északi oldaláig – mondta el az InfoRádióban a társaság vezérigazgatója.
Ezeken a helyeken jelentős torlódásra kell számítani. Egy csőtörés viszont még nagyobb fennakadást okozna – mondta Haranghy Csaba.
A vállalat a kritikus helyszíneken éjjel-nappal dolgozik majd, hogy minél hamarabb befejezhessék a munkát.
Ez viszont jelentősen növeli a költségeket, ezért a 80 utcából csak néhány esetben tudják megoldani.
A vízművek évente a 55–57 kilométer csövet újít fel, azaz a csőhálózat 1,2 százalékát. Idén erre 2 milliárd forintjuk van. Ebből egy új technológiát is be tudnak vezetni.
A csöveket úgy újítják fel, hogy minél kevésbé kelljen ehhez megbontani az utat. A régi csőbe egy újat húznak be, vagy kívülről erősítik meg. Ezzel további 50 évvel növelik a vezeték élettartamát.
Ezért állt le a Déli pályaudvar