eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria
Még a vásárlási kedvet is ösztönzi a választási kampány

Még a vásárlási kedvet is ösztönzi a választási kampány

Németországban a választási kampány a jelek szerint még a vásárlási kedvet is ösztönzi, mert az az ezredforduló óta nem volt olyan jó, mint jelenleg. A nürnbergi fogyasztói szokásokat elemző intézet most közzétett tanulmánya szerint az elmúlt öt hónapban töretlenül javult a vásárlók hangulata.

A németek többsége derűlátással tekint a jövőbe, különben nem adná ki pénzét ennyire gondtalanul. Erre utal a fogyasztói szokásokat elemző nürnbergi intézet felmérése, amely szerint a lakosság zöme elszántan hisz a bérek lassú, de fokozatos növekedésében és így nem sok okot lát arra, hogy fogához verje a garast.

A jövőbe vetett bizalmat a munkapiaci adatok is alátámasztják, ugyanis az állásnélküliek száma már évek óta egyre csökken és az arány jelenleg alig 5 százalék. Így csaknem magától értetődik, hogy

a vásárlókedv is rekordszintet ért el, és az intézet tanulmánya szerint szeptemberben sem fog lankadni.

Némi óvatos fenntartás jellemzi a konjunktúrával kapcsolatos véleményt, ugyanis a fogyasztók többségét némi aggodalommal tölti el a dízel-meghajtású gépkocsik forgalmát illető vita, a világpolitikában pedig Észak-Korea fellépése borzolja a kedélyeket.

A gazdasági élet töretlen fellendülésébe vetett hitet némileg beárnyékolják azok a tényezők, amelyek hátrányosan érinthetik a német kivitelt, márpedig köztudott, hogy a német ipar húzóága az export, kiváltképpen a gépkocsik külföldre irányuló eladása. Ezért is igyekszik a kancellári tisztségért versengő Angela Merkel és Martin Schulz olyan ígéretekkel előállni, amelyek hozzásegítik a német autóipart korábbi jó hírnevének visszaszerzéséhez.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
A fejlett országokban trend lett az otthoni munkavégzés, idehaza más a helyzet

A fejlett országokban trend lett az otthoni munkavégzés, idehaza más a helyzet

Az Európai Unióban a foglalkoztatottak 22,5 százaléka, míg Magyarországon 10,6 százalék dolgozott otthonról 2022-ben – derült ki az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzéséből. A tanulmány szerzője, Erdélyi Dóra az InfoRádióban elmondta: minél fejlettebb egy ország, annál inkább jellemzőbb a home office gyakorlata.

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×