eur:
389.49
usd:
361.74
bux:
68002.24
2024. május 3. péntek Irma, Tímea

Elegük van a németeknek a mozdonyvezetők sztrájkjából

Németországban lassan normalizálódik a vasútforgalom a mozdonyvezetők 50 órás sztrájkja után. Ezzel nemcsak a távolsági forgalmat sikerült megbénítaniuk, hanem a helyi érdekű vasutak közlekedését is, így a nagyvárosokban is káoszt okoztak. A helyzetet súlyosbította, hogy a munkabeszüntetés az őszi iskolai szünet időszakát is érintette.

Az őszi iskolai szünet - a nyári vakációval szemben - már korábban sem jelentette azt, hogy Németország felkerekedik és külföldi nyaralásra indul. Az elmúlt hétvégén pedig még az időjárás is mindent megtett annak érdekében, hogy a mozdonyvezetők sztrájkja által okozott esetleges kellemetlenségeket lehetőleg derűsen fogadják az érintettek. Például egy spanyol egyetemistákból álló csoport, miután a szombatra virradó éjszaka kezdődött 50 órás munkabeszüntetés miatt nem tudott hazaindulni, két napra abban a szerelvényben rendezkedhetett be a frankfurti főpályaudvaron, amellyel ma reggel végre nekivághatott az útnak Barcelona felé.

A vasúttársaság mindenfelé a sztrájk idejére alkalmazott kisegítő személyzettel igyekezett a pórul járt utasok segítségére sietni, tájékoztatni őket, hogy mikor és merrefelé indul szakszervezeten kívüli mozdonyvezetők által vezetett vonat, vagy hol szállhatnak fel a távolsági autóbuszokra. A híradásokból azonban egyértelműen kitűnt, hogy a lakosság túlnyomó többsége felháborítónak tartja a mozdonyvezetők szakszervezetének döntését, amellyel éppen az iskolák őszi szünetének kezdete, illetve befejezésekor hirdetett 50 órás sztrájkot. Ezzel nemcsak 5 százalékos béremelési, valamint munkaidő-csökkentési követelésüket akarták alátámasztani, hanem azon igényüket is, hogy a jövőben más ágazati szakszervezet által képviselt vasúti alkalmazottak nevében is felléphessenek.

Pénteken a vasúttársaság már hajlandónak mutatkozott az 5 százalékos béremelési követelés lépcsőzetes teljesítésére, de úgy vélte, hogy a vasutas-szakszervezet nem tárgyalhat a többi alkalmazott nevében.

Az ágazati szakszervezet már több alkalommal megbénította Németország személy és teherforgalmát, amivel több milliós veszteséget okozott nemcsak a vasúttársaságnak, hanem azoknak az üzemeknek is, amelyek függnek a folyamatos nyersanyagszállítástól. A jelek szerint azonban a frontok annyira megmerevedtek, hogy a mozdonyvezetők szakszervezetének szóvivője a második állami tévécsatorna szombat esti híradásában a műsorvezetővel folytatott szokatlanul éles szóváltásában még azt is tudtul adta, hogy a sztrájkot meghatározatlan időre meghirdetik, ha a vasúttársaság ezen a héten nem tesz eleget követelésüknek.

Így nem zárható ki, hogy jövő hétfőtől ismét leállnak a vonatok Németországban, amivel gyakorlatilag beláthatatlan következményekkel járó csapást mérnének az ország gazdasági életére.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Cservák Csaba: a júniusi választás anyagilag is fontos lehet a pártoknak

Cservák Csaba: a júniusi választás anyagilag is fontos lehet a pártoknak

Anyagi szempontból is fontos az ellenzéki pártoknak, hogy jól szerepeljenek az idei európai parlamenti és önkormányzati választáson, mert azzal növelik az esélyüket arra, hogy 2026-ban, az országgyűlési választáson egy százaléknál jobb eredményt érjenek el, és állami támogatásban részesüljenek. Az InfoRádióban Cservák Csaba alkotmányjogász professzor beszélt arról, hogy az állam mikor és miért támogatja a választáson elinduló pártokat.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×