A Transparency International azt vizsgálta, hogy hol költik el hirdetésre szánt pénzüket a minisztériumok, azok szervezetei és a hét nagy állami cég, köztük a szerencsejátékokat üzemeltető TIPOS, a Szlovák Vasutak ,a M. R. ©tefánik repülőtér vagy a Szlovák Posta. A Transparency a 2009 januárja és 2013 márciusa közti időszakot vizsgálta, tehát az első Fico-kormány, az utána következő Radicová-kabinet, valamint a második Fico*kormány idejét.
A felmérésből kiderül, hogy a Viva rádió, a TA3 televízió, illetve a Pravda napilap azok, amelyek a legtöbbet nyertek azzal, hogy Robert Fico ismét kormányra került. Ezzel szemben a legtöbbet vesztette a Markíza kereskedelmi televízió, a SME napilap, illetve a Plus 1 deò és a Plus sedem dní lapok kiadója.
A nagy nyertesnek a Rádio Viva számít, az adó a legutóbbi kormányváltás óta 271 százalékkal megnövelte állami reklámbevételei nagyságát. A Pravda bevétele 41, a TA3 televízióé pedig 32 százalékkal nőtt.
A Rádio Expres a megrendelései 68 százalékát vesztette el, a TV Joj forgalma 70, a Plus 1 deò/Plus 7 dní lapok 78, és a Sme 84 százalékot vesztett az állami megrendeléseken. A TV Markíza egyenesen semmilyen megrendelést nem kapott a kormányváltás óta.
Gabriel ©ípo¹, a Transparency International vezetője felhívta a figyelmet arra, hogy a baloldali Pravdát a kormányzó Smer párt hátterét alkotó üzletemberek birtokolják. A TA3 tulajdonosának, Ivan Kmotrík nagyvállalkozónak több közös érdeke is van a kormánnyal, ráadásul a hírtelevízió ismert arról, hogy gyakran helyezi előtérbe a reklámokból befolyó pénzeket az etikai normákkal és a híradás függetlenségével szemben.
A jelenség egyébként mérsékeltebben ugyan, de fordítva is érvényes: azaz az első Fico-kormány végeztével a Radicová-kabinet idején a Viva forgalma 41 százalékkal csökkent, a TA3 14, a Pravda pedig 29 százalékkal kapott kevesebb állami megrendelést, mint korábban.