Múlt csütörtökön az Opel alkalmazottai számára rendezett üzemi gyűlésen a cég anyavállalatának konkrét terveiről nem esett szó, így a közel 40 ezer személyt foglalkoztató autógyár dolgozóin még jobban úrrá lett a bizonytalanság. Mindenki jól emlékszik még a két évvel ezelőtti helyzetre, amikor a tömeges elbocsátástól kezdve a fizetéscsökkenésig számos lehetőség felmerült, miután elterjedt, hogy az anyavállalat, a General Motors detroiti központjában fontolóra vették az Opel eladását. Hogy ez végül nem történt meg, abban komoly szerepet játszott a berlini kormány közbelépése.
Nem titok, hogy az Opel továbbra is veszteséges, ennek összege az év eleje óta meghaladta a negyedmilliárd eurót, így nem véletlen, hogy Detroitban szabadulni szeretnének a cégtől. Tudósítók értesülése szerint a Volkswagen mellett ismét érdeklődik az a kínai autógyár az Opel megvétele iránt, amely két évvel korábban már hasonló céllal ajánlatot tett.
A kancellár szóvivője útján felszólította az amerikai anyavállalatot, hogy köntörfalazás helyett hozza nyilvánosságra az Opel jövőjére vonatkozó szándékát.
A piac szakértői értetlenül követik a General Motors üzleti politikáját, mert már jó ideje tartós a kereslet a többi német autógyár termékei iránt. A Handelsblatt című kereskedelmi napilap beszámolója szerint az igények kielégítésére a német gépkocsi-vállalatoknál jelentősen lerövidítik az általában 4 hetes nyári szünetet, amelynek idején leáll az üzemekben a termelés. Ennek ellenére egyes modellek leszállítására a vevőknek bő fél évet kell várakozniuk.
Július óta kötelező az új autókban, és megőrülnek tőle a sofőrök