Monetizációs programot indít a Facebook, mellyel a tartalomgyártók pénzt kereshetnek a Történeteik (Stories) nézettsége után – írja a TechCrunch cikke alapján a hvg.hu.
Az új lehetőség valamennyi tartalomgyártó számára hozzáférhető a világban, aki tagja a Facebook Content Monetization programnak. A lehetőséggel úgy lehet pénzt keresni, hogy közben nem is kell feltétlenül változtatni a történetek megosztásának gyakorlatán. Például, ha a tartalomgyártó receptvideókat vagy Reeleket készít, megoszthat egy részletet abból a Történetben. De a napi dolgait is megoszthatja így, gyakorlatilag mini-vlog módjára, a nézettség után pedig jön a bevétel.
A Meta szóvivője a TechCrunch érdeklődésére elmondta: a kifizetések a tartalom „teljesítményéhez” igazodnak, és nincs is egy megjelölt szint, amit el kéne érni nézettség terén, hogy fizetni kezdjen a cég.
A Facebook még 2024-ben indította el a Content Monetization programját, hogy egyesítse a különböző hasonló programokat. A Történeteket illető monetizációs lehetőség eddig csak bétaként volt elérhető néhány kiválasztott személy számára, ám most már mindenki élhet vele.