INFORÁDIÓ
Orsolya

india

főemlős

őskövület

Hiánypótló felfedezés az ember távoli őséről

InfoRádió / MTI

Fosszíliavadászok egy ősi főemlősfaj állkapocscsontjának maradványaira bukkantak Indiában, a primitív főemlős a madagaszkári makik rokona, és távoli kapcsolatban áll a majmokkal, az emberszabású majmokkal és az emberrel.

Az Kaliforniai Egyetem kutatói a 11-14 millió éve élt újonnan azonosított fajnak a Ramadapis sahnii nevet adták. A házimacska nagyságú, növényevő állat a sivaladapidae korai főemlős család tagja - írták a kutatók a Journal of Human Evolution folyóiratban megjelent tanulmányukban.

Biren Patel, a Kaliforniai Egyetem sejt- és neurobiológusa az észak-indiai Kasmír szövetségi állam egyik őskövületekben gazdag térségében kutatott fosszíliák után. Bár a paleontológusok már egy évszázada kutatják a térséget, jelentősebb leletekre, kihalt főemlősök maradványara nem igazán bukkantak.

A főemlősök között a leggyakoribb Kasmir térségében a sivapithecus nemzetség volt, amely az orangutánok ősi változata. "Az általunk talált fosszília a főemlősök családfájának egy másik alrendágából való, amely alig ismert Ázsiában. Felfedezésével kitöltünk egy ökológiai és biogeográfiai hézagot, amelyet korábban nem dokumentáltak" - idézte Patelt a Science Daily tudományos-ismeretterjesztő hírportál.

INFORÁDIÓ