eur:
408.46
usd:
389.66
bux:
79614.64
2024. december 17. kedd Lázár, Olimpia
Esővíztől tisztítják meg a monte-carlói utcai pályát a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Monacói Nagydíjának futama előtt 2022. május 29-én.
Nyitókép: MTI/EPA/Christian Bruna

Változhat jövőre az F1-hétvégék lebonyolítása

Változhat jövőre a Forma-1-ben az úgynevezett sprintfutamos versenyhétvégék lebonyolítása, miután a csapatok és a világbajnoki sorozatban érdekelt felek is támogatják azt az ötletet, hogy könnyebben követhetővé váljon a program.

A Nemzetközi Automobil Szövetség pénteken jelentette be, hogy a sporttanácsa januárban mutatja majd be az erre vonatkozó végleges javaslatát az FIA Forma-1-es bizottságának.

„A cél tovább racionalizálni a hétvégéket úgy, hogy különválasztják a sprinthez tartozó aktivitásokat a nagydíjhoz kapcsolódóktól”

– írta az FIA, és hozzátette, a 2024-es versenynaptár sprintfutamainak részleteit a következő hetekben hozzák majd nyilvánosságra.

Az idei szezonban a 22 fordulóból haton tartottak sprintfutamos hétvégét, közte a Katari Nagydíjjal, amelynek szombati napján, éppen a rövid távú viadalon biztosította be harmadik világbajnoki címét Max Verstappen.

A csapatok már tárgyaltak arról, hogy a sprintfutam időmérőjét pénteken rendeznék, a rövid távú versenyt pedig szombaton délelőtt, hogy aztán délután a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjéről döntő időmérő edzésre kerülhessen sor. Az idén a pénteki napokon bonyolították le a futam időmérő edzését, szombaton pedig előbb a sprintkvalifikációra, utána pedig magára a nagyságrendileg 100 kilométer versenytávú viadalra került sor.

Felvetődött még az is, hogy a sprintfutamokon több pilóta jusson vb-pontokhoz, és gondolkodnak a fordított rajtsorrend lehetséges alkalmazásán is.

A Forma-1-ben 2026-tól változnak a motorokra vonatkozó szabályok, az FIA Forma-1-es bizottsága ugyanakkor megerősítette, hogy a 2025-ös idény kezdete előtt egyetlen istálló sem dolgozhat a 2026-os versenyautójának fejlesztésén.

Az F1 mostani idénye vasárnap zárul Abu-Dzabiban.

Címlapról ajánljuk
Borbély Zoltán: pusztán a gépjárművek elkobzásával nem lehet visszaszorítani a gyorshajtást

Borbély Zoltán: pusztán a gépjárművek elkobzásával nem lehet visszaszorítani a gyorshajtást

A közlekedési szakjogász úgy látja, az érvényben lévő büntetési tételek emelése, valamint az eltiltások szigorítása lenne a célravezetőbb. Borbély Zoltán az InfoRádióban elmondta: az egyik lehetséges megoldás lehetne, hogy a pénzbírsági tarifákhoz hasonlóan eltiltási tarifákat vezetnek be. Arról is beszélt, hogy több külföldi országban sokkal inkább a fokozott ellenőrzéssel és a személyre szabott felelősségre vonással értek el javulást.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.17. kedd, 18:00
Téglásy Kristóf
a Drogkutató Intézet stratégiai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×