Infostart.hu
eur:
388.46
usd:
331.57
bux:
109355.74
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Cunoda Júki, az AlphaTauri japán versenyzője a boxutcában a Forma-1-es Magyar Nagydíjon a mogyoródi Hungaroringen 2022. július 31-én.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

F1: véglegesítették a 2026-os motorszabályokat

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jóváhagyta a 2026-tól életbe lépő Forma–1-es motorszabályok szövegét.

2026-ban új motorokat vezetnek be a Forma–1-ben, ezzel leváltják a 2014 óta használt drága és bonyolult megoldásokat egy valamivel egyszerűbbre és olcsóbbra. Ez fontos feltétele volt annak, hogy új gyártók érkezzenek a sportágba, a mostani új szabályokkal pedig gyakorlatilag kikövezték az utat a Porsche és az Audi előtt – írja a Vezess.hu, emlékeztetve, hogy a szabályokról már hetekkel ezelőtt megállapodtak a Motorsport Világtanács tagjai, a késedelem a FIA-hoz volt köthető, de kedden ők is rábólintottak mindenre.

Mint írják, az új szabályrendszer legfontosabb változása, hogy kikerül a „játékból” az MGU-H, azaz a hőenergia-visszanyerő rendszer. A hibridrendszer egyik legfontosabb elemének helyét úgy veszi át a fékezési energiát átalakító MGU-K, hogy a korábbiakhoz képest háromszor több energiát nyernek majd vele. Ezzel 50 százalékra növelik az erőforrás elektromos használati idejét, nagyjából 350 kW-os teljesítménnyel (469 lóerővel). Ez azt jelenti, hogy míg jelenleg egy mért kör nagyjából 20 százalékán segít be az elektromos rendszer a benzinmotornak, jövőre már fél körön segít, 469 lóerővel.

A motorok csúcsteljesítménye az F1 szerint stabilan 1000 lóerő körül lesz.

Az alap marad az 1,6 literes V6-os turbómotor, amibe fenntartható üzemanyagot töltenek majd, olyat, amit akár az utcai autókba is lehetne tankolni. A versenybenzin karbonsemleges lesz, az autók által kibocsátott szén-dioxidot még a gyártásnál „semlegesítik” a beszállítók. A motorfejlesztést gazdaságilag fenntarthatóbbá teszik, azaz ezen a téren sem lehet ellocsolni majd a világ pénzét fejlesztésekre, és az új gyártóknak sem kell lemaradással kezdenie a következő korszakot. A motorok nagyjából feleannyi üzemanyagot fognak használni, mint azt 2013-ban tették még a V8-asok.

Címlapról ajánljuk
Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.

Két új közvélemény-kutatás, homlokegyenest ellentétes eredménnyel

A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint listán a Fidesz 46, míg a Tisza Párt 39 százalékos eredményt érne el, ha most lennének a parlamenti választások. A Medián viszont nemrég azt mérte, hogy a Tisza a teljes szavazókorú népességben 5, míg a választani tudó biztos szavazók körében 10 százalékkal előzi meg a Fideszt. A 40 évnél fiatalabbak között 57 százalékos a Tisza Párt támogatottsága.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Kezdődhet minden elölről? Brüsszel újabb szigorú vizsgálata fenyegeti Paks II. projektet

Kezdődhet minden elölről? Brüsszel újabb szigorú vizsgálata fenyegeti Paks II. projektet

Tordai Bence független országgyűlési képviselőnek küldött brüsszeli válaszlevél alapján új szakaszba lépett a Paks II. atomerőmű állami támogatásának uniós eljárása: az Európai Bizottság informálisan megerősítette, hogy az ügy visszakerült a hivatalos vizsgálati szakaszba. Ez a jogi keret az uniós állami támogatási eljárások érdemi vizsgálati fázisa, ami azt jelenti, hogy a Bizottságnak újból le kell folytatnia egy teljes körű tartalmi értékelést a projektnek nyújtott magyar állami támogatás jogszerűségéről.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×