INFORÁDIÓ 
2019. augusztus 26. hétfő
Izsó

kékszalag

balaton

magyar vitorlás szövetség

Az abszolút győztes Racing Django Fotó: Cserta Gábor / MVSz

Kékszalag: az igazi meglepetés az utolsóként befutót várta

Infostart

A rendkívül gyenge szélben a hajók kevesebb mint fele ért célba szintidőn belül, sokan azonban azon túl sem adták fel.

Összesen 561 hajó nevezett a csütörtökön reggel indult 51. Kékszalag Nagydíjra és a szombat reggel 9 órakor lejáró határidőn belül 269 csapat futott be a balatonfüredi célba.

A Balatonfüred – Balatonkenese – Siófok – Keszthely – Balatonfüred távon megrendezett versenyt a Racing Django katamarán nyerte Petrányi Zoltán kormányzásával. A Racing Django 15 óra 37 perc alatt ért célba. A második helyen a Kaiser Kristóf vezette MKB-Extreme Sailing Team ért be, a harmadik pedig a PreVital lett a 13-szoros győztes Litkey Farkassal a kormánynál.

Kékszalag: az abszolút győztes Racing Django
Fotó: Cserta Gábor / MVSz
Kékszalag: az abszolút győztes Racing Django Fotó: Cserta Gábor / MVSz

A vitorlázók idén rendkívül gyenge szélben vitorláztak Európa leghosszabb és legrégebbi tókerülő versenyén, ezt jelzi, hogy az rekordidőt tartó Opel Fifty-Fifty 7 óra 13 perces, a tavalyi, szintén gyenge szeles versenyben győztes svájci Safram 12 óra 40 perces idővel vitorlázta körbe a Balatont.

A győztestől kapott pezsgőt az utolsó befutó

„Az idei Kékszalag a kitartásról és a sportszerűségről szólt. Hasonlóan szélcsendes időjárásra régen nem volt példa, ehhez képest mégis nagyon sokan teljesítették a távot. Sok legénység a végletekig elment” – értékelte a verseny Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára, aki egyúttal gratulált minden indulónak és győztesnek.

Az abszolút győztes Racing Django legénysége egy megható pillanattal is emlékezetessé tette az idei Kékszalagot, amikor az utolsóként szombat reggel 8 óra 50 perckor befutó Sunset nevű hajó legénységét pezsgővel várta a célvonalnál, majd a hajóra átszállva közösen ünnepelték a verseny végét.

"Minden megbecsülésem azoké a vitorlázóké, akik teljesítették a távot, akár 48 órát, vagy még annál is többet a vízen töltve. Fontosnak tartom, hogy a Kékszalag az összes résztvevő hajóról szóljon, ne csak az élmezőnyről. Ezért döntöttünk úgy, hogy a limitidőn belül beérkező utolsó hajót a csapatunk köszönti a befutónál” - mondta Petrányi Zoltán, az új Kékszalag-győztes Racing Django kormányosa.

A győztes kormányos azt is elmondta, hogy ez volt az első Kékszalag, ahol saját tulajdonú katamaránnal állt a rajthoz. “A kezdetektől esélyesnek tartottuk magunkat a dobogóra ebben a rendkívül profi és felkészült mezőnyben, ahol a katamaránok sebessége közel azonos. Komoly küzdelem volt, méltó ellenfelekkel. Úgy gondolom, hogy győzelmünket kiemelkedő széltaktikánknak, a csapat tudásának, tapasztalatának és kiváló együttműködésének köszönhetjük” – tette hozzá a Racing Django kormányosa.

Egytestű a katamaránok előtt

Az abszolút értékelésben ötödik lett a Király Zsolt kormányozta Raffica nevű Libera. A trapézos hajó a befutónál több katamaránt is megelőzött, ezzel megnyerte az egytestű hajók versenyét.

Kékszalag: A Raffica katamaránokat megelőzve lett a leggyorsabb egytestű hajó  
Fotó: Cserta Gábor / MVSz
A Raffica katamaránokat megelőzve lett a leggyorsabb egytestű hajó Fotó: Cserta Gábor / MVSz

Az idei Kékszalagot 16 óra 22 perc alatt teljesítő Raffica egyébként nemzetközi szinten is sikeres, idén például győzelmet aratott a genfi tókerülőn, a Bol d’Or Mirabaud versenyen az egytestűek osztályában.

Nyitókép: Cserta Gábor
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018