A piaci alapon működő sport világa alapvetően a ligákról szól, tehát nem egyes csapatok versenyeznek egymással - bár látszólag úgy tűnik, hogy csak a Real Madrid és a Barcelona. Érthetőbb, ha azt mondjuk, hogy a spanyol bajnokság az angol bajnoksággal vagy a Bajnokok Ligájával versenyez - mondta Dénes Ferenc sportközgazdász.
A szakértők, az elfogult közönség úgy látja, hogy a spanyol bajnokság érdekes, a vidám, szórakoztató futball magasiskolája,
üzletileg viszont úgy tűnik, hogy a Premier League, az angol első osztály az, ami leginkább tarol az európai labdarúgásban
- tette hozzá.
Üzleti rés az amerikai piacon
Dénes Ferenc szerint a spanyol bajnokság úgy próbálja behozni üzleti versenyhátrányát, hogy az amerikai piacot támadja - még akkor, ha a spanyol piac kisebb is, mint az angol, de nyelvterület nem kevesebb.
Amerikában a futball emelkedőben van,
ezt mutatja az is, hogy a bemutató mérkőzéseket, a Real Madrid, Manchester United, Liverpool és a Barcelona meccseit 100 ezres nagyságban nézik meg a nézők a helyszínen, a televízióban nézett műsor,
így realitás az, hogy egy gazdag, fejlett sportpiacon erősítse piaci pozícióit a spanyol bajnokság.
A klasszikus brit futballal szemben versenyképesek tudnak lenni
A nagy érdeklődés mellett a spanyol bajnokság pozícióját az is erősíti, hogy az amerikai futballfogyasztó közönség jelentős része hispán, a mexikói vidékekről jön, ők pedig a játékosabb, spanyolosabb futballt kedvelik. Ez tehát egy remek üzleti modell, hogy megvessék a lábukat Amerikában is.
"A sok futásra, ütközésre, hosszú labdákkal operáló klasszikus brit futballal versenyképes tud lenni a spanyol liga.
Van piaci rés az amerikai piacon, nem is kevés pénzt kereshet a spanyol bajnokság"
- összegezte a sportközgazdász.