Michael Schumacher utolsó kanyaros előzése a szakértőket és a nézőket egyaránt megosztotta. A német versenyző a biztonsági autó távozása után a futam utolsó kanyarjában előzte meg Fernando Alonso Ferrariját, amiért a leintés után 20 másodperces időbüntetést kapott, ezzel a hatodik helyről a tizenkettedik helyre sorolták vissza.
A sportszabályzat értelmében, ha a futam a biztonsági autó mögött ér véget, nem előzhetnek a pilóták. A szabályzat azt is előírja, hogy ebben az esetben a biztonsági autó ugyan elhagyja a pályát (hogy ne őt intsék le elsőnek a kockás zászlóval), ám a befutóig úgy kell tekinteni, mintha bent lenne.
A másik variáció szerint a biztonsági autó azért hagyta el a pályát, mert a forgalmi akadály megszűnt (a két összetört autót eltávolították a pályáról). Ebben az esetben a boxutca bejárati vonalától már előzhetnek a versenyzők.
A Ferrari (és az ítélet szerint a versenybírók) szerint az előbbi, a Mercedes szerint az utóbbi történt. Ross Brawn azzal indokolta, hogy engedték a hétszeres világbajnokot előzni, hogy a biztonsági autós fázissal ellentétben a boxbejárati vonal után zöld zászlókat lengettek, ami azt jelenti: szabad a pálya, folytatódhat a verseny. Ebben az esetben a leintésig. Vagyis egy kanyar, és egy fél célegyenes hosszban.
Az már csak külön pikantériája a dolognak, hogy a versenybírók közt exversenyzőként helyet foglalt Damon Hill is, Schumacher korábbi ellenfele, és, hogy a fellebbezésnél a FIA elnöke, Jean Todt ezúttal egykori csapata (a Ferrari) és egykori "játékosai" (Ross Brawn és Michael Schumacher) között kell, hogy igazságot tegyen. Persze, nem egyedül. A testület döntése még hónapokig eltarthat.
Súlyos gond merült fel az elektromos autózással kapcsolatban