eur:
392.77
usd:
366.06
bux:
66129.26
2024. április 25. csütörtök Márk

Kettős Red Bull-győzelem Malajziában

Ezúttal semmi sem állt Sebastian Vettel útjába: a Red Bull német pilótája rögtön a rajt után vezetést szerzett, és megnyerte a 2010-es idény harmadik versenyét, a Maláj Nagydíjat. Mögötte csapattársa, Mark Webber, míg a harmadik helyen a mercedeses Nico Rosberg végzett. Fernando Alonso Ferrarija az utolsó előtti körben füstölt el, a címvédő Jenson Buttonnak (McLaren) pedig ezúttal nem hozott sikert a korai kerékcsere.

Sötét fellegek gyülekeztek a sepangi pálya, a Formula-1-es világbajnoki sorozat Maláj Nagydíjnak helyszíne fölött, az eső azonban ezúttal elmaradt. A rajtot a harmadik helyről startoló Sebastian Vettel kapta el a legjobban, már az első kanyarban Mark Webber és Nico Rosberg elé került, és attól kezdve nem is adta át a vezetést.

A szombaton betliző McLaren és Ferrari versenyzői, a rajtrács végéről induló Jenson Button, Lewis Hamilton, Fernando Alonso és Felipe Massa hamar megkezdte a felzárkózást, két kör után már túl volt négy-öt előzésen. Hamilton a 7. körben már a renault-s Vitalij Petrovval küzdött a 9. pozícióért, ám amint sikerült az orosz elé kerülnie, az rögtön újra elé vágott. Az angol a második előzése után trükkösen tartotta maga mögött a vetélytársát, többször is ívet váltott előtte a célegyenesben. A manőverei nem voltak szabálytalanok, a versenybírák azonban figyelmeztették, hogy kerülje az efféle mozdulatokat.

Button, miután könnyedén megelőzte Alonsót, a 10. körben ismét meghúzta azt, amit egy héttel korábban: a boxba hajtott új abroncsokért. A számítása azonban ezúttal nem jött be: a kemény keverékű gumik a futam végére elfogytak.

A következő kör Michael Schumacher búcsúját hozta: Mercedese lelassult, így a hétszeres német világbajnok kénytelen volt a pálya szélén leparkolni. Három körrel később Vitantonio Liuzzi (Force India) adta fel a versenyt, ugyancsak technikai hiba miatt. Hamilton ekkor már a hetedik volt.

Az élmezőnyből elsőként Adrian Sutil állt ki kereket cserélni a 21. körben, majd Rosberg következett, míg Vettel a 24. körben tudta le a "boxolást". Csapattársa egy fordulóval később érkezett, és nem volt szerencséje: a jobb első kerékkel gond akadt, ezért értékes másodperceket veszített, a második helyet így Hamilton örökölte meg.

A 27. körben Felipe Massán volt a sor, lágy gumikat kapott és a 9. helyre ért vissza. Hamilton is megkapta az új abroncsokat, és még így is képes volt Button elé megérkezni - a két McLaren ekkor a hetedik és a nyolcadik helyet foglalta el. A legtovább Alonso várt ki, csak a 37. körben látogatta meg a szerelőit, és annak ellenére volt képes remek tempót autózni, hogy a verseny elejétől fogva váltóproblémákkal küzdött.

Az élmezőny a kerékcserék után a következőképpen alakult: Vettel vezetett Webber előtt, majd következett Rosberg, Kubica, Sutil. Hamilton, Button, Massa és Alonso. A brazil hamarosan elhúzott a címvédő mellett, és a másik angol nyomába eredt: Hamiltont figyelmeztették is, ha nem gyorsul fel, a ferraris a futam utolsó néhány körére utoléri.

Az utolsó néhány kört Button és Alonso küzdelme tette izgalmassá: a címvédőt az elhasznált gumik, a spanyolt pedig a váltógondok hátráltatták. Az 56. körben aztán Alonso elszánta magát, bevágott az angol elé, de lecsúszott az ívről és azonnal elfüstölt a Ferrarija.

Vettel ezúttal gond nélkül autózhatott és nyert, így immár - Alonsóval holtversenyben - harmadik a pontversenyben, amit Massa vezet.

1. Vettel Red Bull-Renault

2. Webber Red Bull-Renault + 4.8s
3. Rosberg Mercedes + 13.5s
4. Kubica Renault + 18.5s
5. Sutil Force India-Mercedes + 21.0s
6. Hamilton McLaren-Mercedes + 23.4s
7. Massa Ferrari + 27.0s
8. Button McLaren-Mercedes + 37.9s
9. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1m10.6s
10. Hülkenberg Williams + 1m13.3s
11. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1m18.9s
12. Barrichello Williams-Cosworth + 1 kör
13. Alonso Ferrari + 2 kör
14. Di Grassi Virgin-Cosworth + 3 kör
15. Chandhok Hispania-Cosworth + 3 kör
16. Senna Hispania-Cosworth + 4 kör
17. Trulli Lotus-Cosworth + 5 kör


Kiesők

Kovalainen Lotus-Cosworth 46 kör
Petrov Renault 32 kör
Liuzzi Force India-Mercedes 12 kör
Schumacher Mercedes 9 kör
Kobayashi Sauber-Ferrari 8 kör
Glock Virgin-Cosworth 2 kör
De la Rosa Sauber-Ferrari 0 kör 


A világbajnoki pontverseny állása három verseny után

Pilóták 

1. Massa 39
2. Vettel 37
3. Alonso 37
4. Button 35
5. Rosberg 35
6. Hamilton 31
7. Kubica 30
8. Webber 24
9. Sutil 10
10. Schumacher 9
11. Liuzzi 8
12. Barrichello 5
13. Alguersuari 2
14. Hülkenberg 1

Csapatok

1. Ferrari 76
2. McLaren-Mercedes 66
3. Red Bull-Renault 61
4. Mercedes 44
5. Renault 30
6. Force India-Mercedes 18
7. Williams-Cosworth 6
8. Toro Rosso-Ferrari 2

Címlapról ajánljuk
Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség

Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség

Ha áprilisban tartották volna az európai parlamenti választást Szlovákiában, akkor azt az ellenzéki Progresszív Szlovákia nyerte volna a szavazatok 27 százalékával. A hármas kormánykoalíció két pártja, a Smer és a Hlas 15, ill. 14 százalékot ért volna el – derült ki a legfrissebb közvéleménykutatás eredményeiből. A felmérés szerint a Magyar Szövetségnek is sikerülne egy képviselőt kijuttatnia Brüsszelbe.

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×