Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus

Új magyar tábori püspököt nevezett ki a pápa

Elődje, Bíró László 2009 óta vezette a Katolikus Tábori Püspökséget.

Ferenc pápa elfogadta Bíró László jelenlegi tábori püspök lemondását, és Berta Tibort nevezte ki a Katolikus Tábori Püspökség élére - közölte a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia.

Berta Tibor Kaposváron született 1966. június 19-én. 1991. június 20-án szentelték pappá a Veszprémi Főegyházmegye szolgálatára.

1993-ig Marcaliban, majd 1994-ig a kaposvári székesegyházban volt káplán. 1994-ben kezdte meg szolgálatát a Katonai Ordinariátusban. 1994-től 1997-ig a tábori püspök titkára volt. 1997-től 2003-ig Szombathelyen volt helyőrségi tábori lelkész, közben szolgált Koszovóban a KFOR- (koszovói békefenntartó erők) misszióban is.

2003-tól 2005-ig tábori esperes, majd 2008-ig kiemelt tábori lelkész volt Székesfehérváron. 2007-2008-ban általános helynök volt Budapesten, majd újabb egy év székesfehérvári tábori lelkészi szolgálat után 2009-től ismét Budapesten általános helynök.

Berta Tibor 1994-ben százados, 1999-től őrnagy, 2004-től alezredes, 2008 óta ezredes.

Elődje, Bíró László 2009 óta vezette a Katolikus Tábori Püspökséget.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×