Évek óta rendszeresen felmerül az ötlet, hogy állóhelyeket alakítsanak ki a fapados légitársaságok azon repülőin, amelyek rövid távú járatokat teljesítenek. Most azért került ismét napirendre a téma, mert az olasz Aviointeriors cég Skyrider 2.0 nevű, nyeregszerű ülésének legújabb változata állítólag sikeresen teljesítette a biztonsági teszteket, és akár már 2026-ban bevezetésre kerülhet bizonyos járatokon.
A Skyrider 2.0 egy félig álló ülés, amelyet úgy terveztek, hogy az utasok 45 fokos szögben, a lábukon állva, mégis egy nyeregszerű ülésen, hátukat és fejüket támlának döntve utazzanak, miközben egy biztonsági övet is használnak.
A vg.hu szerint ez a kialakítás lehetővé teszi, hogy a repülőgépek utasterében akár 20 százalékkal több utas férjen el, mivel az ülések mindössze 23 hüvelyk (kb. 58 centiméter) helyet foglalnak el, szemben a hagyományos 31 hüvelykes (kb. 79 centiméter) ülésekkel. A megoldást a koncepció szerint a legfeljebb kétórás repülőutakon lehetne bevezetni.
Bár egyetlen légitársaság sem erősítette meg hivatalosan a Skyrider 2.0 bevezetését, az Aviointeriors közölte, hogy több fapados légitársaság is érdeklődést mutatott a koncepció iránt.
Mindenesetre a szokatlan nyerges ülések még nem kaptak meg minden engedélyt, és az is nagy kérdés lesz, hogy vállalja-e a kényelmetlenebb utazást a nagyközönség az olcsóbb (kérdés, mennyivel olcsóbb) repülőjegyekért.