eur:
394.5
usd:
358.2
bux:
71923.05
2024. augusztus 15. csütörtök Mária
Nyitókép: Getty Images

Lemoshatja a pályáról a többi gyártót a BYD új elektromos autója

A méretében a Fiat Pandához hasonló Seagull háromszor olcsóbb az amerikai villanyautóknál, mégis ugyanazt a minőséget nyújtja. Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója szerint a kínai elektromos autók már olyan színvonalat képviselnek, hogy kereskedelmi korlátozások alkalmazása nélkül is átvehetik a vezetést a világpiacon.

Jelentősen felforgathatja a világ újautó-piacát a BYD vadonatúj elektromos autója, a Seagull modell, amely méretét tekintve a Fiat Pandához hasonlítható, és már 12 ezer dollárnak (nagyjából 4,3 millió forint) megfelelő jüanért megvásárolható Kínában – írja a Totalcar.

A Seagullnak megjelent egy rövidebb hatótávolságú változata is, amely tízezer dollárba (körülbelül 3,61 millió forintba) kerül.

A BYD új villanyautója háromszor olcsóbb a hasonló, amerikai gyártású elektromos kocsikhoz képest, mégis ugyanazt a színvonalat nyújtja,

igaz, az Egyesült Államokban hamarosan hatályba lépő százszázalékos büntetővám miatt valószínűleg nem tör be azonnal, akadályok nélkül az amerikai piacra.

Ezzel együtt az olcsó kínai elektromos autók teljesen felboríthatják a globális autóipart, amit Elon Musk amerikai milliárdos is reális forgatókönyvnek tart. Az AP beszámolója szerint a Tesla vezérigazgatója azt mondta elemzőknek, hogy a kínai villanyautók már olyan jó minőségűek, hogy kereskedelmi korlátozások alkalmazása nélkül piacvezetők lehetnek.

Sam Fiorani, az Auto Forecast Solutions tanácsadó cég elnökhelyettese szerint már csak idő kérdése a BYD megjelenése az amerikai autópiacon.

A Seagull hamar igen népszerűvé válhat az elektromos autók kedvelői körében, ugyanis 400 kilogrammal könnyebb a legolcsóbb amerikai elektromos autónál, a Chevrolet Boltnál,

ráadásul a gyári adatok szerint egy akkufeltöltéssel 400 kilométer is lehet a hatótávja. A BYD gyártási modellje, amelyben a tervezéstől az akkumulátorgyártásig minden házon belül történik, jelentősen csökkenti a gyártási költségeket.

„Az a gyártó, amely nem fordít kellő figyelmet a kínaiakra, ezen belül a BYD-re mint versenytársra, el fog veszteni mindent, amikor autóikkal betörnek a piacára” – figyelmeztetett Sam Fiorani, aki hozzátette: a Seagullt módosítani kellene, hogy megfeleljen az amerikai biztonsági követelményeknek, de a BYD bizonyította, hogy képes megfelelni a modern autógyártás követelményeinek.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.08.15. csütörtök, 18:00
Tálas Péter
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének egyetemi docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×