Infostart.hu
eur:
384.85
usd:
327.5
bux:
110335.63
2025. december 16. kedd Aletta, Etelka
Nyitókép: Pexels.com

Elege lett az olaszoknak a gyorshajtókból, drasztikus lépéseket tesznek

Itália autósai nem fogadták éppen tárt karokkal a jelentős sebességkorlátozásokat, azonban minden tiltakozás ellenére egyre több város dönt az alacsony sebességhatár mellett. A számok is a lassabb közlekedést igazolják.

Olaszországban az elmúlt időszakban egyre nagyobb figyelmet fordítanak a közút közlekedés biztonságára, ezen belül a védtelen közlekedők helyzetére - írja a Közlekedésbiztonság.kti.hu.

A bevezetett intézkedések sorában a gyalogos közlekedés biztonságosabbá tétele, a gázolások, sérülések és halálozások számának visszaszorítása prioritást élvezett, így az egyik fő beavatkozási terület a gyorshajtásokkal szembeni fellépés.

Olaszország nagyvárosai közül Bologna az első, ahol 2024 januárjában a belterületi utak 70 százalékát érintően 30 km/h-s sebességkorlátozást vezettek be.

A szigorítás komoly tiltakozást váltott ki a városban, az olasz kormány több tagja is éles kritikával illette a döntést. Ezzel szemben viszont már az első tapasztalatok azt mutatták, hogy csökkent a közúti balesetek, sérülések és halálos áldozatok száma.

Hiába azonban a tiltakozás, több város is követi a bolognai példát. Korábban is vezettek már be hasonló intézkedéseket az országban, ám azok kisebb települések voltak. Most viszont Bologna után már Palermóban is rendelkeztek a 30 km/h-s korlátozásról, és Firenze belvárosában is kijelöltek öt darab 30 km/h-s zónát.

Párma, Torinó és Milánó ugyancsak a belterületi forgalom lassítása feléd halad, míg

Róma polgármestere ígéretet tett arra, hogy 2026-ig a főváros útjainak 70 százalékát 30 km/h-s sebességkorlátozás fogja érinteni

- írja a portál.

Azonban az olaszok jelentős autófüggésben élnek, ugyanis Európában itt a második legmagasabb az ezer főre jutó személyautók száma, így ez megnehezíti az intézkedések végrehajtását. Ezen a területen csak Luxemburg előzi meg Olaszországot, ahol ezer lakos közül átlagosan 682 fő rendelkezik saját tulajdonú személygépkocsival.

Címlapról ajánljuk
Ennyibe kerül a karácsony: az elemző szerint az árak átalakítják a keresletet

Ennyibe kerül a karácsony: az elemző szerint az árak átalakítják a keresletet

Az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány senior elemzője, Erdélyi Dóra az InfoRádió GeoTrendek című műsorában arról beszélt, hogy a karácsony bizonyos elengedhetetlen élelmiszere, alapanyaga drágult idén, ami az emberek vásárlási szokásaira is hatással van. Másfelől viszont több termék ára is csökkent az előző évi szinthez képest.

Tüntetés tüntetést követ Pozsonyban a Beneš-dekrétumok okán

Magyarok is felszólalnak a Beneš-dekrétumokat érintő törvény elleni megmozdulásokon Pozsonyban, ahol egymást követő napokon tüntetnek a Büntető Törvénykönyv múlt héten elfogadott módosítása ellen. A szlovákiai magyarokat leginkább az a passzus érinti, amely börtönnel bünteti a Beneš-dekrétumok megkérdőjelezését.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.16. kedd, 18:00
Ürge-Vorsatz Diána
fizikus, egyetemi professzor, az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület alelnöke
Magyarország egyik legnagyobb kihasználatlan klímalehetősége a távhő - De van egy bökkenő

Magyarország egyik legnagyobb kihasználatlan klímalehetősége a távhő - De van egy bökkenő

A Szolidáris Gazdaság Központ kutatása szerint a távhő rendszerszintű zöldítése akár a városi légszennyezés és a hazai kibocsátások jelentős csökkentésére is alkalmas lenne. A fejlesztéseket azonban jelenleg a központosított árképzés, az elaprózott támogatási rendszer és a megújulók integrációjának intézményi akadályai teszik szinte kivitelezhetetlenné. Ráadásul épp ott van a legnagyobb potenciál, ahol ma a legszűkebb a mozgástér: az önkormányzati távhőszolgáltatóknál - szerepel a Másfélfok cikkében.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×