eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 23. szombat Kelemen, Klementina
Lipcse, 2014. november 6.Vasúti szerelvény áll a lipcsei pályaudvaron 2014. november 6-án, a négynapos német vasutassztrájk első napján. A vasutasok béremelést, a heti munkaidő kétórás csökkentését és az ágazati tarifaszerződés megkötését követelik.(MTI/EPA/Peter Endig)
Nyitókép: MTI/EPA/Peter Endig

Brutális veszteséget okoznak a vasúti sztrájkok Németországban

A gazdák országos blokádja, a a légi és a tömegközlekedés alkalmazottainak sztrájkja és nem utolsósorban a mozdonyvezetők ugyancsak többszakaszos munkabeszüntetése nyomta rá bélyegét az idei esztendő első hónapjaira Németországban. Szakértők szerint a sztrájkok tovább gyengíthetik az amúgy is gyenge lábakon álló német gazdaságot.

A tényleges károkról a többi között a kölni székhelyű Ifo Gazdaságkutató Intézet igazgatója nyilatkozott az ARD és a ZDF közszolgálati televíziónak. Clement Fuest szerint az év elejétől a sorozatos sztrájkok miatt Németország olyan terhekkel szembesült, amelyekkel nem számolt. A Lufthansa légitársaságot vagy épp a német vasutat, a Deutsche Bahnt érintő munkabeszüntetések jelentős mértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a gazdaság egésze további veszteségeket szenvedjen – fogalmazott az elnök.

A gazdaság amúgy is zsugorodik, és ha az történik, mint az elmúlt hetekben, akkor a termelésben hirtelen a szállítások megbénulása miatt súlyos alkatrészhiánnyal kell szembenézni, vagy épp az emberek sok esetben munkahelyükre sem tudnak eljutni.

A vasút és a légi közlekedés rendszerszinten fontos területek - hangsúlyozta Fuest, aki szerint fontolóra kellene venni, hogy mindez egyáltalán "arányos-e" még. Az Ifo-elnök ebből kiindulva szigorúbb szabályozást javasolt, a többi között a sztrájkok eddigieknél hosszabb idejű előzetes bejelentésének kötelezettségét.

Clement Fuest nem közölt konkrét számokat arra vonatkozóan, hogy a sztrájkok milyen hatással lehetnek a GDP-re, azaz a bruttó hazai termékre. A kölni székhelyű, a munkaadókhoz közelálló Német Gazdasági Intézet (IW) szakértője, Michael Grömling ugyanakkor arra emlékeztettetett, hogy korábbi adatok szerint a vasúti közlekedésben egy sztrájknap 100 millió eurós veszteséget okoz.

A veszteség forrásai között említette mindenekelőtt a Deutsche Bahn tényleges költségeit, ezenkívül a magánfogyasztás és a szolgáltatások járulékos költségeit. A következmények között utalt a szállodai foglalások csökkenésére vagy épp a vasútállomásokon működő üzletek forgalmának visszaesésére.

Az IW szakértője ide sorolta a munkabeszüntetéseknek az ellátási láncokra gyakorolt hatását is.

Az említettek nyomán csakis a vasúti sztrájkok okozta gazdasági veszteség napi 100 millió euró lehet – összegezte az intézet képviselője.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
Felosztaná Putyin Ukrajnát, megoldhatatlan bajtól szenved az ukrán hadsereg – Ukrajnai háborús híreink szombaton

Felosztaná Putyin Ukrajnát, megoldhatatlan bajtól szenved az ukrán hadsereg – Ukrajnai háborús híreink szombaton

Az ukrán katonai hírszerzés bejelentette, tud arról az orosz tervről, amely 2045-ig jelzi előre a katonai-politikai helyzet változását a világon, és amelynek része Ukrajna három részre történő felosztása is – írja az Ukrajinszka Pravda. Az ukrán hadsereg jelentős kihívásokkal néz szembe a mozgósítás terén, miközben az ország védelmi képességeinek megerősítésén dolgozik. A Financial Times beszámolója szerint Ukrajna mozgósítási tartaléka 3,7 millió fő, míg a katonai szolgálatra potenciálisan alkalmas, 25 és 60 év közötti férfiak száma 11,1 millió - írta meg a Financial Times. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfrissebb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 23. 11:02
×
×
×
×