Még február elején az Egyesült Államokban, East Palestine településnél egy 100 kocsiból álló szerelvény mintegy 50 vagonja siklott ki műszaki hiba miatt, majd néhány vegyszert szállító kocsi kigyulladt. A balesetben nem sérült meg senki, de a település lakóinak el kellett hagyniuk otthonukat, miután a vasúti tartálykocsik egy részéből – a robbanásveszély csökkentése érdekében – irányított módon kiengedték a bennük szállított, mérgező vinil-kloridot.
A baleset közvetlen közelében a mérgező gáz belélegzése halálos veszélyt és maradandó károsodást okozhatott volna, így az ideiglenes kitelepítést egy mérföld (1,6 kilométer) sugarú körben rendelték el, valamint a 2 mérföld sugarú körzetben élőknek azt javasolták, hogy egyelőre lehetőség szerint maradjanak otthonukban.
Azóta viszont alig találni híradást a katasztrófa következményeiről, pedig komoly környezeti károsodás történhetett. A hirado.hu cikke szerint a baleset 1,6 kilométeres sugarán kívül is több aggasztó jelzés is érkezett a hatóságokhoz.
A rókákat nevelő Taylor Holzer például úgy nyilatkozott, több jószága is halálosan megbetegedett. Egy másik forrás szerint
a balesettől több mint 24 kilométerre is jelentették csirkék tömeges pusztulását.
Körülbelül két és fél kilométerre pedig egy család kutyája nem tért többé haza, miután kiengedték, később pedig már csak a tetemét találták meg.
"Az East Palestine-ben zajló válság olyan környezeti és humanitárius katasztrófa, amilyenre az Egyesült Államokban az utóbbi időben nem volt példa, ennek ellenére ennek a történetnek a horderejét látszólag elhallgatták a közvélemény elől" – írja a Zero Hedge, amely felveti a veszélyes áruk vasúti szállítására vonatkozó biztonsági előírások felülvizsgálatát is, hiszen csak az elmúlt öt évben nyolc vonat siklott ki Pittsburgh vonzáskörzetében, ezek után pedig indokolt lenne az iparág szigorúbb felügyelete,