Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla

Koronavírus - Újabb 97 ember halt meg a fertőzésben Kínában

Újabb kilencvenhét ember esett áldozatul a koronavírus-járványnak Kínában, és 648 új fertőzöttet regisztráltak - számolt be a pekingi Nemzeti Egészségügyi Bizottság vasárnap.

Egy kivétellel az új halálesetek mindegyikét a közép-kínai Hupej tartományból jelentették. A fertőzöttek közül 630-an Hupejben betegedtek meg, azon belül is 541-en a tartomány székhelyén, Vuhanban.

A Covid-19 nevű kórokozó eddig 2442 ember halálát okozta a szárazföldi Kínában, a fertőzöttek száma 76 936, és 22 888-an épültek fel a betegségből.

Világszerte további 1500 fertőzöttről és 19 halálesetről tudnak. A vírus eddig több mint 25 országban jelent meg. Európán belül Olaszországban a legsúlyosabb a helyzet.

A tüdőgyulladást okozó új koronavírus gócpontja Hupej tartomány székhelye, a 11 millió lakosú Vuhan. A kórokozó egy itteni piacon jelent meg tavaly decemberben. A várost január 23-án karantén alá helyezték. Akkor még csak 17 halálesetről és 444 fertőzöttről számoltak be a hatóságok. Azóta 1865-en haltak meg és 46 201-en betegedtek meg az új koronavírusban Vuhanban. Ez az országos adatok 75, illetve 60 százaléka.

Eközben a dél-koreai hatóságok 123 új fertőzöttről és két halálesetről számoltak be. A Covid-19 fertőzöttjeinek száma az ázsiai országban jelenleg 556, míg a halálos áldozatoké négy - közölte a koreai betegségmegelőző központ (KCDC).

A megbetegedések többségét Dél-Korea északi részén regisztrálták, de a fővárosból, Szöulból is jelentettek eseteket. A szöuli városvezetés betiltotta a rendezvényeket, és felfüggesztette egy keresztény szekta miséit, hogy megfékezze a vírus terjedését. Az új esetek közül 75 a szektához kötődött a betegségmegelőző központ tájékoztatása szerint.

Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×