Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
2017. május 29-én készült kép a British Airways (BA) brit légitársaság utasszállító gépeiről a londoni Heathrow repülőtéren. 2019. szeptember 9-én negyvennyolc órás sztrájkot indítottak a British Airways pilótái bérköveteléseik nyomatékosítására.
Nyitókép: MTI/EPA/Andy Rain

Gyökeres fordulat a pilótasztrájk ügyében

Először attól rezdült össze a légi közlekedési piac számos résztvevője, hogy a British Airways pilótái hatalmas sztrájkot jelentettek be. Most viszont a BA-nek már azzal okozhatnak nagy veszteséget, ha új ígéretük szerint mégsem sztrájkolnak.

Szeptember 27-én sztrájkoltak volna a British Airways pilótái, ám a munkabeszüntetést - a munkáltatóval történt megegyezés hiánya ellenére - lefújta a pilóták nagy részét tömörítő BALPA - írja az Airportal.hu.

A BALPA azt közölte, a szeptember 27-re meghirdetett harmadik sztrájknapra azért nem kerül sor, mert már a korábbi, első két napon "megfelelően demonstrálták erejüket", most inkább a tárgyalóasztalnál folytatnák, az utasok pedig joggal várják el, hogy egy ilyen konfliktus ténylegesen feloldódjon. "Bízunk benne, hogy a British Airways és tulajdonosa az IAG legalább akkora felelősséggel áll a kérdéshez, mint a pilóták” – tette hozzá a szövetség szóvivője.

A helyzetet bonyolítja, hogy

a British Airway azért, hogy elkerülje az utasok kártérítési kötelezettségét, már korábban megkezdte az utasok kiértesítését, átfoglalási ajánlatokat tett és törölte az érintett járatokat,

amik tehát így el tudnának indulni. Ha a gépek "üresen" mégis a levegőbe emelkednek, az még nagyobb veszteség lesz a cégnek, mintha a pilóták sztrájkolnának.

Ráadásul ha közben a tárgyalások nem haladnak, a BALPA újabb sztrájknapok kitűzésével fenyegetett.

  • Az első két sztrájknapon, szeptember 9-én és 10-én 1700 járatot kellett törölni, a munkabeszüntetés 200 ezer utast érintett.
  • A BALPA 10 ezer pilóta érdekeit képviseli. A követelt és a munkáltató ajánlata közötti pénz különbsége már igen kicsinek számít.
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×